هواووی و وودافون سرعت دو ترابایت در ثانیه را تست کردند

۰۸ام بهمن ،

 

هواووی و وودافون از آزمایش موفقیت فناوری‌های انتقال فیبر نوری با سرعت ۲ ترابایت در ثانیه در شبکه‌های زنده وودافون خبر دادند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در این آزمایش به قابلیت‌های انتقال ۲ ترابایت در ثانیه در ۳۳۲۵ کیلومتر دست یافته شده است.
نوار مورد استفاده در این آزمایش در شبکه ارتباطی وودافون قرار داشت که از چند شهر در مرکز و جنوب آلمان عبور می‌کند.
این فناوری یک شاهراه داده‌ای با ظرفیتی ۲۰ برابر سیستم‌های ۱۰۰ گیگابایت در ثانیه است که در حال حاضر به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و دارای سرعتی معادل با دانلود کردن ۴۰ ویدئوی HD در یک ثانیه است. این آزمایش گام بسیار مهمی در جهت پیش برد پیشرفت‌های فناوری انتقال نوری بیش از ۱۰۰ گیگابایت است.
ترافیک در شبکه‌های ارتباطی به طور نمایی درحال رشد است که شتاب جهانی برای گسترش تجاری ۱۰۰ گیگابایت و جلب توجه نسبت به انتقال نوری بیش از ۱۰۰ گیگابایت را تحریک می‌کند.
در این آزمایش که از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند oDSP، SD-FEC عالی و قالب مدولاسیون مورد استفاده قرار گرفته است، به رکورد فاصله انتقال ۱۵۰۰ کیلومتر با استفاده از راه‌حل راندمان طیفی بالای یک کانال عالی مبتنی بر PDM-16QAM دست یافته شده است و رکورد دوم نیز با استفاده از راه‌حل خط سیر فوق وسیع مبتنی بر Nyquist PDM-QPSK یک کانال عالی در فاصله انتقال ۳۳۲۵ کیلومتری بدست آمده است.
هواووی اولین آزمایش میدان WDM  دو ترابایت جهان و آزمایش میدان ۴۰۰ گیگابایت را در سال ۲۰۱۲ اجرا کرد و مجموعه‌ای از دستاوردهای تحقیقاتی علمی در زمینه انتقال نوری را معرفی کرده است.
بنابر اعلام Ovum، هوواوی رتبه اول را در بازارهای شبکه نوری جهانی WDM/OTN، ۴۰ گیگابایت و۱۰۰ گیگابایت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ در اختیار دارد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.