هواپیماهای اوسپری آمریکا با وجود مخالفتها در پایگاه اوکیناوا مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، خبرگزاری کیودو گزارش می دهد که با وجود تظاهرات گسترده ژاپنی ها در اعتراض به استقرار هواپیماهای آمریکا در پایگاه اوکیناوا هوایپمای عظیم الجثه “اوسپری ام وی ۲۲” امروز دوشنبه در یک پایگاه هوایی در این جزیره مستقر شد.

استقرار شش هواپیمای اوسپری در پایگاه فوتنما درحالیست که معترضین از دولت آمریکا و ژاپن خواسته بودند تا فورا این هواپیماها در پایگاه فوتنما در جنوب غرب ژاپن را اوراق کرده و این پایگاه را تعطیل کنند.

همچنین پلیس روز گذشته با معترضین و ساکنان محلی که مقابل درب پایگاه فوتنما مستقر شده بودند، درگیر شد.

معترضین شعارهایی را علیه آمریکا سر داده و پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود “هواپیماهای اوسپری را نمی خواهیم زیرا یکی از نا امن ترین هواپیماهای جهان هستند”.

هواپیماهای اوسپری به دلیل فرسودگی و نا امن بودن تهدیدی برای مردم اوکیناوا محسوب می شود. پیشتر دو نمونه از این هواپیماها مراکش و فلوریدا سقوط کرده بودند. در آوریل گذشته بر اثر سقوط این هواپیمای آمریکایی در مراکش دو تفنگدار دریایی کشته شدند.

همچنین در جولای گذشته بر اثر سقوط هواپیمای اوسپری در فلوریدا دستکم ۵ خدمه زخمی شدند، این درحالیست که مقامات آمریکایی علت سانحه را به دلایل نقص انسانی نه نقص فنی عنوان کردند.

پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا از چند دهه پیش با مخالفت ساکنان این منطقه همراه بوده است.

یکی از مشکلات ساکنان اوکیناوا علاوه بر صداهایی که این پایگاه ایجاد می کند رفتارهای غیراخلاقی سربازان آمریکایی با ساکنان این جزیره است که تاکنون بارها سبب بروز مشکلاتی برای آنها شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.