هواپیمای سقوط کرده آسمان چه نوع هواپیمایی بود؟ + مشخصات هواپیمای ATR آسمان

هواپیمای سقوط کرده آسمام در مسیر تهران یاسوج از نوع هواپیماهای ATR72 بود.

هواپیمایی آسمان در مسیرهای پروازی کوتاه داخلی به‌صورت ویژه از ۶ فروند هواپیمای ATR-72 استفاده می‌کند.

هواپیمایATR-72 یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانواده‌ی هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شده است.

http://atwonline.com/site-files/atwonline.com/files/imagecache/large_img/uploads/2017/12/westwind-crash2.jpg

ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR 72) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود. ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ ای‌تی‌آر‌ ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکتها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

مشخصات هواپیمای ATR آسمان

چندی پیش مدیرعامل شرکت هواپیمای سازی ای‌تی‌آر از آمادگی این شرکت برای تامین و تحویل هواپیماهای مدنظر ایران خبر داد. ۲۰ فروردین ماه امسال قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR با حضور مدیرعامل این شرکت و فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر امضا شد و قرار است تا حدود دو هفته دیگر ۴ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر به ایران ایر تحویل شود.
به گزارش ممتاز نیوز، ایران پس از برجام خیز بلند و مهمی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود برداشت تا امنیت مسافران را تامین کند و به کورس رقابت شرکت‌های هوایی بازگردد. اما علاوه بر خرید هواپیماهای مدرن از بوئینگ و ایرباس چرا ایران به سراغ ATR72-600 رفته است و هواپیمای ساخت این شرکت مشترک ایتالیا و فرانسه را خریداری کرده است؟
این شرکت به تازگی در توئیتر خود نوشت: خبر خوب برای مسافران ایرانی، شرکت ایران ایر به زودی نخستین نمونه هواپیمای مدل ATR 72-600 را دریافت می کند.
مشخصات فنی هواپیمایی ATR
شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قردارد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است. می توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.
مشخصات فنی هواپیمایی ATR
ATR تا به حال بیش از ۱۵۰۰ هواپیما فروخته است و بیش از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. هر ۸ ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از دنیا فرود می آید. ٢٠٠ شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این نوع هواپیما استفاده می کنند.
ای‌تی‌آر ۷۲ هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان‌برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای. تی. آر تولید می‌شود. این هواپیما نوع تکامل یافته‌ای. تی.آر. ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری انتخاب می‌شود.
مشخصات فنی هواپیمایی ATR
ای. تی. آر ۶۰۰-۷۲ اولین بار در سال ۱۳۸۵ با نام تجاری ای.تی. آر ۲۱۲A-۷۲ به بازار معرفی شد و تولیدکنندگانش تاریخ عرضه آن را سال ۱۳۸۸ اعلام کردند اولین نمونه این مدل که مدل توسعه یافته‌ای. تی. آر ۵۰۰-۷۲ بود و ای. تی. آر ۶۰۰-۷۲ با چندین ویژگی بهبود یافت. این مدل مجهز به موتور کانادایی PW127M است که با ۵٪ افزایش توان به برخاست راحت‌تر کمک می‌کند. تولیدکنندگان با اضافه کردن چندین صفحه نمایش کامپیوتر در کابین پرواز به امنیت پرواز اضافه کردند. همچنین با تغییر مدل صندلی‌ها و سبک‌تر کردن وزن آن‌ها ظرفیت مسافران را به ۷۴ تا ۷۸ رساندند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.