هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه ۲۰ از آغاز هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با بهره‌برداری از طرح آزمایشی زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها در «شهر ری» خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه ۲۰ گفت: تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تهران به تکنولوژی هوشمند یکی از گام‌های مدیریت شهری بر پایه افق چشم‌انداز پایتخت بر مبنای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و در راستای خدمات‌رسانی دقیق‌تر و موثرتر به شهروندان تهرانی است.

وی با اشاره به این که چند هفته‌ای است طرح زمانبندی اتوبوس‌ها به صورت آزمایشی در شهر ری به بهره‌ برداری رسیده، افزود: اجرای این طرح پس از منطقه ۲۰ در مناطق دو و پنج نیز در دستور کار قرار دارد و تا سال ۹۲ برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌ها در تمام مناطق شهر تهران به صورت کامل اجرا می‌شود.

تشکری هاشمی از این طرح به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک که در جنوب شهر به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده نام برد و اظهارداشت: داشتن اطلاعات دقیق از برنامه زمان حرکت اتوبوس‌ها یکی از مطالبات شهروندان از مجموعه حمل و نقل عمومی است.

وی با تأکید بر این که بعد از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده از ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافت، تصریح کرد: یکی از مشکلات مسافران هنگام استفاده از اتوبوس‌ این بود که اطلاع درستی از برنامه حرکت اتوبوس‌ها نداشتند اما تحقق این مهم باعث ارتقای کیفی خدمات اتوبوسرانی به شهروندان می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هم ‌اکنون این امکان برای شهروندان فراهم شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها به راحتی از طرح این تابلوهای اطلاع‌رسانی و وب کیوسک‌ها به دست آوردند، افزود: در حال حاضر در منطقه ۲۰ امکان دسترسی آسان به این اطلاعات فراهم شده است.

وی با اعلام این که در حال حاضر سیستم‌های اطلاع‌رسانی در ۲۲ ایستگاه منطقه ۲۰ نصب شده و شهروندان ساکن در این منطقه به راحتی به اطلاعات سفرهای درون شهری دسترسی دارند، گفت: ارسال اطلاعات مربوط به برنامه زمانبندی اتوبوس‌ها از طریق پیامک یکی دیگر از از برنامه‌های در دست اجراست.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که در کنار سامانه مسیریاب امکان دسترسی به این اطلاعات از طریق پیامک نیز وجود دارد، افزود: شهروندان با ارسال پیامکی حاوی کد مسیر و ایستگاه مورد نظر می‌توانند اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌ها به ایستگاهی که در آن قرار گرفته‌اند را داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر منطقه ۲۰ تا پایان سال ۹۱ برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌ها در مناطق دو و پنج نیز اجرایی می‌شود، ضمن این که در نظر داریم تمام ایستگاه‌های شهر تهران را به این امکانات هوشمند مجهز کنیم و به این منظور استفاده از بسترهای ارتباطی GPRS در ایستگاه‌های اتوبوس و GPS در اتوبوس‌ها را در سال ۹۱  در دستور کار داریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.