هوشمندی تلویزیون‌های سامسونگ

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

 

 

قسمت اول: Smart Hub

 

سیبنا: سال ۲۰۲۴، سومین سالی است که شرکت سامسونگ اقدام به تولید تلویزیون های هوشمند نموده است. تلویزیون‌های هوشمند، علاوه بر اتصال به اینترنت و امکان جستجو در صفحات وب، می‌توانند نرم افزارهای مختلف را دانلود، نصب و اجرا کنند.

به گزارش پایگاه خبری ممتاز این نرم افزارها (Applications) در صفحه‌ای به نام اسمارت هاب قرار داده شده‌اند. کلیه تلویزیون‌های هوشمند (بدون توجه به برند آنها) دارای صفحه‌ای خاص هستند که امکانات هوشمند، در آن قسمت قرار دارد. این صفحه در تلویزیون های هوشمند سامسونگ، اسمارت هاب نام دارد که از آن به عنوان دریچه‌ای جهت دسترسی به امکانات هوشمند تلویزیون یاد می شود.

 

طی سه سال اخیر، صفحه اسمارت هاب هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کاربردی تحولات و پیشرفت‌های ویژه‌ای داشته‌است. ظاهر جذاب تر، دسترسی بیشتر به برنامه‌های ذخیره شده و سهولت کار با این صفحه از جمله پیشرفت‌های صورت گرفته می باشد.

 

(Samsung Apps): فروشگاه برنامه های کاربردی سامسونگ

 

کلیه برنامه‌های کاربردی که می توان آن ها را روی تلویزیون هوشمند سامسونگ دانلود، نصب و اجرا نمود، در این قسمت قرار گرفته‌اند. این برنامه‌ها کاملا رایگان بوده و در ۶ گروه بازی، ویدیو، سبک زندگی، ورزشی، اطلاعات و برنامه‌های آموزشی طبقه‌بندی شده‌اند. برخی از این برنامه ها به زبان انگلیسی و برخی نیز به زبان فارسی و مخصوص کشور ایران طراحی شده‌اند که می‌توان به برنامه‌های کیوسک، آپارات، فرودگاه مهرآباد، همشهری آنلاین، فال حافظ، صرافی و غیره اشاره کرد. در حال حاضر حدودا ۱۳۰ برنامه فارسی در Samsung Apps موجود می‌باشد.

 

پس از انتخاب برنامه مورد نظر، صفحه ای باز خواهد شد که اطلاعات تکمیلی در مورد آن برنامه اعم از حجم برنامه، دسته‌بندی و نویسنده برنامه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربر نیز با انتخاب گزینه دانلود، برنامه را روی حافظه داخلی تلویزیون (که ۲ گیگابایت گنجایش دارد) دانلود و نصب کرده و برنامه روی صفحه اسمارت هاب در پنل برنامه‌ها اضافه می‌شود.

مهم ترین تفاوت اسمارت هاب سال ۲۰۲۴ و اسمارت هاب‌های سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، دو پنله شدن اسمارت هاب می باشد. کلیه فعالیت‌ها در اسمارت هاب سال‌های قبل، در یک صفحه صورت می‌گرفت، در حالیکه در سال ۲۰۲۴ (تلویزیون‌های سریF)، دو پنل مجزا (یکی مخصوص برنامه‌های کاربردی و دیگری مخصوص فیلم، عکس و موزیک) طراحی شده که سهولت کار را برای مصرف کننده به همراه دارد.

 

 (Apps Panel) پنل برنامه های کاربردی:

 

  1. صفحه مستطیل شکل سمت راست تصویر، امکان تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد نظر را همزمان با استفاده از اسمارت هاب در اختیار کاربر میگذارد.
  2. کنار صفحه تصویر، برنامههای توصیهشده قرار داشته که فروشگاه برنامههای کاربردی سامسونگ (Samsung Apps)  هم در این قسمت جای دارد.
  3. صفحه مستطیل شکل سمت چپ نیز به معرفی جدیدترین برنامه های کاربردی موجود درSamsung Apps میپردازد که هر چند ثانیه یکبار عوض شده و برنامههای متنوع را به صورت اسلاید‌شو نشان می‌دهد.
  4. زیر سطر برنامه‌های توصیه شده، دسترسی به ۳۰ برنامه دانلود شده فراهم شده که چیدمان این برنامه‌ها به دلخواه و سلیقه خود کاربر صورت می گیرد (ویژگی شخصی سازی).

 


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.