هیات قضایی و کنسولی وزارت امور خارجه به تایلند اعزام می‌شود

پیگیری باشگاه خبرنگاران از تجمع اعتراضی مقابل وزارت امور خارجه

در حال حاضر ۱۶۹ ایرانی در زندان‌های تایلند در بندند که به جرم حمل مواد مخدر گرفتار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته تعدادی از  خانواده های ایرانیان دستگیر شده به جرم حمل مواد مخدر در تایلند مقابل ساختمان کنسولی وزارت امور خارجه تجمع کردند که منجر به پیگیری خبرنگار ما از ماوقع این ماجرا شد.

براساس اطلاعات به دست آمده از خانواده های ایرانیان دستگیر شده به جرم حمل مواد مخدر در تایلند و مقامات مسئول در وزارت امور خارجه مشخص شد که در حال حاضر ۱۶۹ ایرانی در زندان‌های تایلند در بندند که به جرم حمل مواد مخدر گرفتار شده‌اند.

در حالی که خانواده های زندانیان اصرار داشتند که فرزندان آنها بی‌گناه بوده و یا هم اکنون از عملکرد خود پشیمان‌اند  یکی از آنها به خبرنگار ما گفت؛ وزارت امور خارجه د راین زمینه بسیار منفعل عمل کرده  این در حالی است که یکی از  مسئولین وزارت خارجه ضمن اعلام این خبر که در تمام دادگاه های آنها وکیل حضور داشته جرم این افراد را محرز و ثابت شده  دانست.

بر این اساس  مسئولین وزارت امور خارجه که برمبنای قانون با ما صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه دو سال از مذاکره با مقامات تایلندی در این باره می‌گذرد و استناد به قانون معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی تایلند در مورد انتقال محکومین به حبس و
همکاری درباره احکام کیفری گفتند که طبق ماده ۵ این معاهده محکومین به حبس ابد ۸ سال و محکومین مدت عدددار به ۴ سال زندان در این کشور به سر خواهند برد و باقی مدت محکومیت را در ایران می‌گذرانند.

براین اساس محکومین باید مدت ۴ الی ۸ سال را در زندان های تایلند طبق قوانین این کشور به سر برند.

موضوع دیگری خانواده های زندانیان در بند نسبت به آن اعتراض داشتند وضعیت بد بهداشتی در زندان های این کشور بود که گفته می‌شود در تمام زندان های تایلند اوضاع به همین منوال است.

البته وزارت خارجه این را هم یادآور شد که بنابر درخواست آنها هیاتی از مسئولان قضایی و کنسولی به زودی برای بررسی این موضوع راهی تایلند خواهند شد اما اینکه چقدر این سفر مثبت باشد منوط به میزان پاسخگویی و قوانین تایلند خواهد بود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.