هکرهای عزالدین قسام امریکن اکسپرس را دو ساعت از کار انداختند

۸فروردین ۱۳،

 

وب پایگاه اینترنتی امریکن اکسپرس با حملات هکرهای موسوم به عزالدین قسام بمدت دو ساعت از کار افتاد.
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از arstechnica جنگجویان سایبری عزالدین قسام مسولیت حمله به سرورهای American Express  را که به روش DDOS از کار افتاد را بر عهده گرفتند.
 
 
سخنگوی امریکن اکسپرس ضمن تایید مطلب گفت سرویسهای بانکی کمپانی سه شنبه بعد از ظهر به وقت محلی با حملات DDOS از کار افتادند. به نقل از این سخنگو اتفاق ساعت ۳ بعد ازظهر رخ داد. بر این اساس کاربران اینترنتی این بانک نتوانستند به سرویس های داخل وب پایگاه اینترنتی دسترسی داشته باشند.
از آنجایی که امریکن اکسپرس و سایر بانکهای امریکایی چندی پیش با حملات مشابه دچار مشکل شده بودند، برای چنین روزی تمهیدات لازم را تعریف کرده بودند و بلافاصله با تغییر آی پی و بعضی ستینگز ها در سرور پایگاه اینترنتی، آنرا به حالت نرمال بازگرداندند.
هکرهای عزالدین قسام از سپتامبر سال قبل چندین بار با حملات DDOS بانکهای امریکایی را از کار انداخته اند و در بیانیه خود گفته اند قصد پایان حملات را نیز ندارند.
هفته قبل نیز حملات مشابهی علیه بانک های کره جنوبی انجام شد.
کارشناسان امنیت می گویند اخیرا به جای جاسوسی و جاسوسی سایبری، تمرکز حمله کنندگان روی حملات تهاجمی موسوم به APT/Advanced persistent threat تغییر پیدا کرده است.
گروه عزالدین قسام از روی نام جهادی دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ فلسطینی گرفته شده که در مبارزه با ارتش انگلیس و صهیونیستها کشته شد ودر حال حاضر عزالدین قسام نام شاخه نظامی حماس نیز هست.
روش حمله عزالدین های دیجیتالی ارسال اسکریپت روی وب سرورهای کامپرومایز شده است و عزالدین قسام در هر بار حمله، ماشین های خود را دوباره می چیند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.