هیات ایرانی به لبنان می‌رود

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تهران در نظر دارد هیاتی را به منظور تشریک مساعی در روند بازجویی عامل حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت به لبنان اعزام کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز جمعه در تماس تلفنی با «عدنان منصور» همتای لبنانی خود مراتب تشکر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های موثر مقامات جمهوری لبنان در دستگیری عامل اصلی هدایت حمله تروریستی علیه سفارت کشورمان در بیروت را به وی ابلاغ کرد.

ظریف ضمن تبریک این اقدام دست اندرکاران لبنانی اظهار داشت: با توجه به نقش این فرد در بروز نا‌امنی‌های منطقه و همچنین به شهادت رساندن دو تن از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و جمعی از اتباع لبنان، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد هیاتی را به منظور تشریک مساعی در روند بازجویی از این تروریست به بیروت اعزام کند.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از این تماس ابراز امیدواری کرد با دستگیری این تروریست و سایر گروه‌های تروریستی در لبنان، شاهد امنیت هر چه بیشتر لبنان و منطقه باشیم.

عدنان منصور همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور تشریک مساعی با لبنان در این موضوع قدردانی کرد.

«ماجد بن محمد ماجد» سرکرده گردان «عبدالله عزام» لبنان٬ گروه تروریستی مرتبط با سازمان تروریستی القاعده و عامل حمله تروریستی به سفارت کشورمان در بیروت روز دهم دی ماه امسال توسط ارتش لبنان دستگیر شد.

دوماه پیش در حمله‌ای تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، متاسفانه حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان به همراه چندین نفر دیگر به شهادت رسید


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.