هیات تجار پاکستانی فرصتهای سرمایه گذاری را در چابهار بررسی کرد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار روز سه شنبه در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این هیات تجاری به دعوت اتاق بازرگانی زاهدان برای بازدید قابلیتها و توانمندیهای منطقه آزاد چابهار جهت سرمایه گذاری به این خطه سفر کردند.

‘اسدالله شیرانی’ افزود: اعضای این هیات به سبب داشتن تنوع صنایع دستی و نیز فراوانی محصول برنج در پاکستان نسبت به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا درچابهار ابراز تمایل کردند.

وی گفت: آنان همچنین هنگام بازدید از سردخانه منطقه آزاد چابهار آمادگی کشور متبوع خود را برای صادرات انواع میوه و محصولات موجود در پاکستان به ایران از طریق بندر چابهار اعلام کردند.

همچنین مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جمع این هیات پاکستانی گفت: ورود تجار و بازرگانان کشورهای خارجی به مناطق آزاد ایران نیازی به داشتن روادید ندارد ولی بخاطر فقدان فرودگاه بین المللی در چابهار می توانند با داشتن ویزای توریستی و تجاری و پرواز از طریق فرودگاه کنارک به چابهار وارد شوند.

‘سعیدمحمد بزرگزاده’ با تاکید بر اینکه برای سفر تجار و بازرگانان خارجی به چابهار هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد اظهارداشت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده درصدد هستیم یک فرودگاه در چابهار احداث کنیم اما تا آن زمان باید یک پایانه جداگانه در فرودگاه کنارک برای انجام سفرهای بازرگانان خارجی اختصاص داده شود.

وی گفت: هم اکنون ۲۰۰ نفر از اتباع کشورهای خارجی در بندر چابهار فعالیت اقتصادی دارند که حدود ۳۰ درصد آنان از اتباع پاکستان هستند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حال تدارک سامانه ای به نام ‘اکو زون’ هستیم که بر اساس آن برای تمام کشورهای عضو و به ویژه بنیانگذاران آن همچون پاکستان مناطق مخصوصی به منظور سرمایه گذاری و تجارت و بازرگانی در چابهار در نظر گرفته می شود.

‘نورالله نوربخش’ گفت: در اجرای این سامانه زمین فروخته نمی شود بلکه به مدت ۲۰ تا ۵۰ سال به آنان اجاره داده می شود.

وی اظهارداشت: اکنون ۱۰ هکتار زمین در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که با تقسیم آنها به ۹ پیکره این مجموعه به صورت مستقیم یا با هماهنگی اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار آماده سرمایه گذاری کشورهای خارجی است.ک/۳

۲۴۸۲/۵۸۸/۶۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.