هیبریدی شدن سمند/ علل قطع سرویسهای گوگل در ایران

قطع سرویسهای گوگل برای توهین به مقدسات

به گزارش خبرنگار مهر، پست الکترونیک گوگل در ایران از چند روز گذشته به دلیل محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهین به مقدسات، از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و به گفته یک عضو شورای عالی فضای مجازی این قطعی به دنبال تقاضای مردم صورت گرفته است.

یک مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با مهر قطع دسترسی کاربران ایرانی به جی میل را اقدام مراجع تصمیم گیر در حوزه فیلترینگ و در راستای محکوم کردن اهانتهای صورت گرفته به مقدسات اسلام عنوان کرد.

این درحالی است که  دکتر محمدرضا آقامیری – عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح دلایل عدم دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های گوگل از جمله جی میل پرداخت و تاکید کرد که ارتباط چندانی میان محدودیت دسترسی به جی میل با اتفاقات اخیر در زمینه محکومیت فیلم موهن وجود ندارد.

وی نسبت دادن قطعی جی میل در ایران را به محکوم کردن حوادث اخیر در فضای مجازی فرافکنی عنوان کرد و گفت: قطع جی میل در ایران تنها به دلیل برخی مشکلات فنی رخ داده است و ما هیچ وقت نخواسته و نمی خواهیم که جی میل و سرویس های گوگل را فیلتر کنیم.

ارائه اینترنت ملی ۱۶مگابیتی به دولتی ها/برنامه ریزی برای کاربران خانگی

معاون وزیر ارتباطات همچنین در هفته گذشته بابیان اینکه محدودیتی در واگذاری پهنای باند اینترنت در شبکه ملی اطلاعات برای دستگاهها و سازمانهای حاکمیتی وجود ندارد، گفت: براساس پیش بینی ها در این شبکه اینترنت باسرعت ۱۶ مگابیت برثانیه برای ادارات و سازمانهای مرکزی توزیع می شود.

علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتصال شبکه سازمانها و ادارات دولتی به شبکه ملی اطلاعات و آغاز فاز عملیاتی اجرای پروژه ملی شبکه اطلاعات در کشور، اظهار داشت: طی چند روز اخیر تمامی سازمانها و ادارات دولتی و بخش های مرکزی و استانی و زیرمجموعه این دستگاهها همگی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و هم اکنون در حال گزارش گیری از مسئولان فناوری اطلاعات این دستگاهها هستیم تا مشکلات احتمالی برطرف شوند.

وی گفت: هم اکنون پیش بینی اختصاص پهنای باند برای داخل استانها با سرعت ۸ مگابیت بر ثانیه برقرار خواهد شد؛ در همین حال در بخش ها و لایه های پایین تر دستگاهها و سازمانهای حاکمیتی اتصال به شبکه ملی اطلاعات با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه انجام می‌شود.

اجرای طرح خودروی دو نیرو در کشور/ سمند هیبریدی می شود

رئیس مرکز طرحهای کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته از اقدامات این مرکز در زمینه دو نیرو کردن خودروی سمند خبر داد و گفت: می خواهیم با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دستاوردهای طرح کلان خودروی دو نیرو مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر غلامحسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طراحی و ساخت خودروی دو نیرو از طرحهای کلان مصوب معاونت علمی است، افزود: بخشهایی از این پروژه انجام شده است و نتایج به دست آمده از این پروژه در تولید خودروهای داخلی استفاده می شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه این طرح بر روی خودروی سمند پیاده سازی خواهد شد، اضافه کرد: از آنجایی این خودرو کاملا بومی سازی شده است این طرح بر روی ۳ نمونه خودروی سمند اجرایی خواهد شد.
 

موفقیت محققان کشور برای تولید یخ از خورشید

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به پروژه های این پژوهشگاه در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، گفت: در این زمینه با اجرای پروژه تحقیقاتی موفق به تولید یخ ساز با استفاده از انرژی خورشید شدیم.

دکتر علی اصغر توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر، به فعالیت های تحقیقاتی این پژوهشگاه اشاره کرد و یادآور شد: محققان این پژوهشگاه با اجرای پروژه تحقیقاتی، موفق به طراحی و پیاده سازی یخ ساز با استفاده از نور خورشید شدند. در این طرح با استفاده از پنل های خورشیدی نمونه آزمایشگاهی یخ ساز برای تولید یخ مورد نیاز ساخته شد.
 
وی با بیان اینکه یخ ساز توانایی تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم یخ را در روز دارد، اضافه کرد: در طرح توسعه ای پروژه درصدد تولید یخ سازی با توان تولید ۳ کیلو گرم یخ در روز هستیم.

ذخیره اطلاعات روی شیشه/ نگهداری داده ها برای چند صدمیلیون سال

در حالیکه برخی از کارشناسان موسیقی می گویند یک موسیقی خوب می تواند سالهای سال عمر کند، اکنون یک شرکت ژاپنی فناوری ارائه کرده است که می تواند این داده ها را دستکم چند صد میلیون سال حفظ کند.

شرکت هیتاچی طی هفته گذشته از روشی برای ذخیره اطلاعات دیجیتالی بر روی شیشه نقره کوارتزی رونمایی کرد که می تواند در شرایط سخت و درجه حرارت بسیار بالا دوام بیاورد و هرگز خراب نشود. فناوری جدید هیتاچی داده ها را به صورت دو دویی با ایجاد نقاطی درون یک لایه نازک از شیشه کوارتز که می تواند با میکروسکوپ اوپتیکی معمولی خوانده شود ذخیره می کند.

نمونه اولیه این دستگاه دو سانتی متر مربع است، فقط دو میلی متر ضخامت دارد و از شیشه کوارتزی ساخته شده که یک ماده بسیار با ثبات و انعطاف پذیر است. این تراشه به بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است، امواج رادیویی در آن موثر نیست و می توان آن را مستقیما در معرض شعله های پرحرارت تا هزار درجه سلسیوس دستکم به مدت دو ساعت بدون آنکه خراب شود، قرار داد.

تصویری از دوچرخه های آینده/ زین دوچرخه حرکت را تنظیم می کند

یک گروه ورزشی دوچرخه سواری اقدام به ساخت دوچرخه ای به عنوان یک گام بلند در این صنعت کرده که می تواند زین دوچرخه را برحسب شیب زمین تغییر دهد.

گروه ورزشی دوچرخه سواری نمونه اولیه از دوچرخه های خود را در یک نمایشگاه دوچرخه به نمایش گذاشته است که می تواند به سادگی به جلو و عقب حرکت کند بدون اینکه به تنظیمات خاصی نیاز داشته باشد.

حرکت این دوچرخه به گونه ای است که اگر یک مسیر سربالایی را طی کنید، زین دوچرخه که به طور اتوماتیک عمل می کند دوچرخه سوار را در حالت عمودی قرار می دهد.

اگر یک مسیر سرپایینی را طی می کنید زین دوچرخه شما را به جلو و به حالت قرارگیری پایین تر سوق می دهد تا سرعت و کنترلتان بیشتر شود.

ترکیب ماشین لباسشویی با حمام/ شستشو با آب تصفیه شده حمام

یک طراح صنعتی با الهام گرفتن از هشدارهایی که دررابطه با استفاده هوشمندانه آب مطرح می شود، اقدام به ترکیب دوش حمام و ماشین لباسشویی کرده تا لباسها حین استحمام شسته شده و آب کمتری مصرف شود.

سیستم استحمام و لباسشویی ترکیبی با عنوان ” Washit” به کاربر این امکان را می دهد تا هنگامی که درحال استحمام است، لباسهای خود را نیز بشوید.

ممکن است در نگاه اول این تصور به وجود آید که این سیستم غیربهداشتی است، اما این یک چرخه شستشو با آب استحمام است که با استفاده از فلیترهای شستشو عمل کرده و مشکل غیربهداشتی را به دنبال ندارد.

احمد بورک آکتاس طراح ترکیه ای که این سیستم شستشوی بدن و لباس همزمان را طراحی کرده امیدوار است که ترکیب این دو سیستم بتواند مصرف آب را تا ۱۵۰ لیتر در یک استحمام ۱۵ دقیقه ای و ۳۸ لیتر در یک چرخه شستشوی عادی کاهش دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.