هیوندای IX35 در برابر تویوتا راو ۴

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در بعضی کشورها با نام توسان شناخته می‌شود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران بسیاری به شک افتاده‌اند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.

Hyundai ix35 Tucson 2013

Hyundai ix35 Tucson 2013

2013 Toyota RAV4

۲۰۲۴ Toyota RAV4

هیوندای ix35 طراحی جذاب و جوان پسندی دارد. تویوتا RAV4 نیز نسبت به نسل قبلی، طراحی اسپرت تر و زیباتری دارد. از آنجایی که طراحی خودرو یک مسئله سلیقه ایست بیش از این دربارهٔ طراحی صحبت نمی‌کنیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم.

Hyundai ix35 Tucson 2013

Hyundai ix35 2013

2013 Toyota RAV4

۲۰۲۴ Toyota RAV4

سواری ix35
به سراغ ix35 می‌رویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز می‌شود. به سبب ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای می‌گیرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی آغاز به کار می‌کند.
موتور ix35 چهار سیلندر ۲٫۴ لیتری بوده و قدرتی ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاوری ۲۲۷ نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت می‌کند. به نقل از سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه می‌باشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر می‌گذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل می‌کند. سپس زمان تست سرعت می‌رسد. پدال را تا ته فشار می‌دهیم و خودرو شتاب می‌گیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

سواری RAV4
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلی‌های تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و خودرو با صدای کمی روشن می‌شود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر ۲٫۵ لیتری بوده و می‌تواند قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه می‌افتد و برای رسیدن به سرعت‌های بالا نگرانی بسیاری وجود ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه می‌باشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.

فضای داخلی

با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب می‌کند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیت‌تر از ix35 جلوه می‌کند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 می‌باشد.

فضای بار ix35 برابر ۷۲۷ لیتر و فضای بار برای rav4 1087 لیتر است.

آفرود

از شهر خارج می‌شویم و وارد جاده‌ای سنگلاخی می‌شویم. اولین چیزی که سبب آزار شما در ix35 می‌شود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگ‌های روی زمین گیر می‌کند. در rav4 به سبب ارتفاع بسیارتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان می‌دهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق می‌گیرد.

Hyundai ix35 Tucson 2013

Hyundai ix35 2013

2013 Toyota RAV4

۲۰۲۴ Toyota RAV4

هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل ۹٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی ۹ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر دارد.
RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرم‌کن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.

2013 Toyota RAV 4 cabin

۲۰۲۴ Toyota RAV 4 cabin

2013 Hyundai ix35 cabin

۲۰۲۴ Hyundai ix35 cabin

ایمنی

هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره می‌برند.
طبق بررسی‌های NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تست‌ها، عملکردی مشابه داشته‌اند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو ۴ ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده‌اند.

در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خواننده‌ی عزیز می‌گذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.