هیوگو ویوینگ رییس داوران جشنواره سیدنی شد

۲۰اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، هیوگو ویوینگ؛ بازیگر استرالیایی فیلم‌های سینمایی مطرح و برجسته‌ای مانند «ماتریکس» (The Matrix)، «خ مثل خونخواهی» (V for Vendetta) و «کلود اطلس» (Cloud Atlas) از سوی مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم سیدنی به عنوان رییس هیات داوران این جشنواره استرالیایی انتخاب و معرفی شد.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، حضور ویوینگ در این دوره از جشنواره فیلم سیدنی تنها به سبب ریاست هیات داوران این جشنواره استرالیایی نیست، بلکه او به سبب ایفای نقش در فیلم سینمایی «جاده مرموز» (Mystery Road) به کارگردانی ایوان سن که در مراسم افتتاحیه این جشنواره استرالیایی نمایش داده می‌شود نیز به سیدنی سفر می‌کند.

ویوینگ و دیگر اعضای هیات داوران جشنواره فیلم سیدنی که هنوز اسامی آن‌ها اعلام نشده است از میان ۱۲ اثر حاضر در بخش مسابقه اصلی این جشنواره استرالیایی بهترین فیلم که جایزه‌ای به مبلغ ۶۰ هزار دلار دریافت می‌کند را انتخاب می‌کنند.

دوازده فیلم حاضر در بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره فیلم سیدنی متشکل از ۵ فیلم سینمایی حاضر در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، ۳ برنده این دوره جشنواره فیلم برلین، ۲ مستند برای اولین بار و سایر آثار بین‌المللی است.

«بورگمان» (Borgman) به کارگردانی الکس فن وارمردام، «فقط خدا می‌بخشد» (Only God Forgives) به کارگردانی نیکولاس وسندینگ رفن، «گریگریس» (Grigris) به کارگردانی محمد صالح هارون، «Monsoon Shootout» به کارگردانی آمیت کومار و «برای کسانی که در خطرند» (For Those In Peril) به کارگردانی پائول رایت ۵ اثر حاضر در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن می باشند که در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم سیدنی به رقابت می‌پردازند.

فیلم‌های سینمایی «کاپیتن آمریکا: اولین انتقام گیر» (Capitan America: The First Avenger)، «مرد گرگ نما» (The Wolfman) و سه گانه «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) دیگر آثار برجسته هیوگو ویوینگ می باشند.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.