هیچ محدودیتی در جهت ارتقا تعاملات بین ایران و ارمنستان وجود ندارد

۲۱ آبان ،

وزیر دادگستری ایران گفت:کشور ارمنستان در مقابل تحریمات موضع خوبی داشته و براساس سیاست هایی که به عنوان سیاست های نظام جمهوری اسلامی است هیچ محدودیتی در جهت ارتقا تعاملات بین ایران و ارمنستان وجود ندارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری ایران صبح امروز در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان که در محل وزارت دادگستری برگزار شد، گفت: از وقتی که ارمنستان در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت به عنوان یکی از همسایگان خوب جمهوری اسلامی مطرح بوده و ارتباطات قوی بین این دو کشور برقرار بوده است.

وی افزود: کشور ارمنستان در مقابل تحریمات موضع خوبی داشته و براساس سیاست هایی که به عنوان سیاست های نظام جمهوری اسلامی است هیچ محدودیتی در جهت ارتقا تعاملات بین ایران و ارمنستان نداریم .

بختیاری با بیان این که سابقه دیرینه همسایگی از دلایل مشترکات بین دو کشور است اظهار داشت: این دیدار بین وزرای ایران و ارمنستان در جهت ارتقای تعاملات و مسائل حقوقی و قضایی موثر خواهد بود .

در ادامه این دیدار وزیر ارمنستان هرایر توماسیان اظهار داشت: این بار اولی است که به ایران آمده ام و تحت تاثیر فرهنگ و روابط بالای ایرانیان قرار گرفته ام و هیچ مشکلی را بین روابط دو کشور نمی بینم و در حال حاضر مسائل حقوقی که با ایران داریم روابط خوبی بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در قبال مسائل قره باغ سیاست بی طرفانه ای را اتخاذ کرده و متاثر از همین قضیه ارمنستان روابط خود را با ایران ارتقا داده و جو بین الملل تاثیری در این موضوع نداشته است .

وزیر ارمنستان با اشاره به روابط دیپلماتیک میان دو کشور تصریح کرد: توجه ایران به اقلیت ارامنه ،اماکن متبرکه سبب شده که فرهنگ ایرانی برای ارمنستان محترم شمرده شود در نهایت گسترش روابط دو کشور مخصوصا حوزه اقتصادی سبب ارتقا دو کشور خواهد شد .

وزیر ارمنستان در پایان خاطر نشان کرد: ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران می توانند زبان زد دو فرهنگ در دنیا باشند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.