هیچ ملتی به‌اندازه ایرانیان به فرهنگ اسلامی خدمت نکرده است

۳۰م آذر ،

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: هیچ ملتی در هیچ یک از دوره‌های تاریخ به‌اندازه ایرانیان به اسلام و فرهنگ اسلامی و ترویج این دین مبین کمک نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌اکبر ولایتی در دومین روز از کنگره بین‌المللی قطب‌الدین شیرازی، با اشاره به بعضی اقدامات ایرانیان مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی، افزود: ملت ایران در پاسداری از دین و فرهنگ اسلامی همت والایی از خود نشان داده است.

وی همچنین با اشاره به ادعای بعضی کشورهای عربی دربارهٔ ملیت بعضی دانشمندان ایرانی، گفت: نگارش کتاب و مقاله به زبان عربی، سبب بر عرب بودن یک دانشمند نیست.امروز نیز اغلب مقالات و کتب علمی به زبان انگلیسی نوشته می‌شود، اگر این‌گونه باشد امروز باید همه دانشمندان و اندیشمندان جهان را انگلیسی یا آمریکایی محسوب کرد.

وی با یادآوری این‌که «در دوران قطب‌الدین‌شیرازی، نهضت فارسی‌نویسی به اوج خود رسید»، گفت: این دانشمند ایرانی مسلمان، بعضی از آثار مکتوب خود را به زبان فارسی نوشته است. تمدن غرب هم در سده‌های قبل بسیاری از کشفیات علمی ایرانیان را به‌نام خود ثبت کرده که نمونه آن، کشف گردش زمین به‌دور خورشید است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.