هیچ نظارتی بر تبلیغات ایمپلنت در کشور نیست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی گفت: متخصصان ایرانی از برندهای معتبر دنیا برای کاشت ایمپلنت دندانی استفاده می‌کنند و اگر در جایی از وسایل قلابی استفاده کرده‌اند، وزارت بهداشت مسئول است. با این حال هیچ نظارتی بر تبلیغات این خدمات وجود ندارد و اشخاص غیرمتخصص به راحتی وارد این عرصه می‌شوند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سیامک یعقوبی رئیس سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران در افتتاحیه این کنگره در هتل المپیک در جمع خبرنگاران دربارهٔ استفاده از مواد تقلبی در ایمپلنتهای دندانی گفت: ما در ایران از برندهای معروف دنیا برای ایمپلنتها استفاده می‌کنیم و اگر تقلبی در کار باشد، وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: عمده ترین علامت استفاده از ایمپلنتهای قلابی ایجاد حساسیت و عوارضی دندانی آشکار است.

یعقوبی ورود اشخاص غیر متخصص در حیطه خدمات ایمپلنت را از جمله چالشهای مهم در این عرصه اعلام کرد و افزود: گویی نظارتی بر تبلیغات پزشکی وجود ندارد چرا که رسانه ها در مورد ایمپلنت و مسائل تخصصی به راحتی تبلیغ می کنند بدون آنکه لازم باشد از انجمن های علمی و تخصصی تأییدیه بگیرند.

وی ادامه داد: ورود اشخاص غیر متخصص و تبلیغات ناصحیح مهمترین چالش در عرصه ارائه خدمات ایمپلنت در کشور است.

رئیس سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران همچنین گفت: ما در این کنگره برجسته‌ترین متخصصان ایمپلنت و پریودنتولوژی را از کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، آمریکا و لبنان دعوت کرده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: امسال یکی از روش‌های پیوند لثه به روش ویستا توسط مبدع این روش که دکتر هوشنگ حسین‌زاده است به صورت زنده در کنگره اجرا می‌شود.

یعقوبی هدف از برپایی سیزدهمین کنگره را آشنایی هر چه بیشتر متخصصان این رشته با دانش روز و تکنولوژی و فناوری موجود در دنیا و ارتقای سطح علمی پریودنتولوژیست‌ها دانست.

رئیس سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران با اشاره به این مطلب که رشته پریودنتولوژی به طور مستقیم با بیماری‌های لثه، جراحی لثه و کاشت ایمپلنت‌های دندانی مرتبط است خاطرنشان کرد: در این کنگره یافته‌های تازهی در مورد علل بروز بیماری لثه و چگونگی پیشگیری از آنها، روش‌ها و تکنیک‌های تازه در جراحی لثه و کاشت ایمپلنت‌های دندانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران از تاریخ ۸ تا ۱۰ آبان در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.