واحد اول نیروگاه لوارک دوباره راه اندازی شد

۱۶م اسفند ،

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با تاکید به لزوم توجه به بهره‌برداری بهینه از تاسیسات نیروگاهی اظمهار کرد: امروز واحد اول نیروگاه برق‌آبی لوارک راه‌اندازی شد و واحد دوم نیز به زودی وارد مدار می‌شود؛ این نیروگاه برقابی پس از بازگشت سرمایه به شرکت آب منطقه ای تهران واگذار می گردد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمدرضا رضازاده صبح امروز در مراسم بهره برداری از واحد اول نیروگاه برقابی لوارک گفت: این واحدها بعد از دوره بازگشت سرمایه به بهره‌بردار منتقل می‌شود و شرکت آب و نیرو هم با در نظر گرفتن حقوق خود آماده واگذاری این نیروگاه در یک پروسه منطقی به بهره بردار است.

وی با بیان این که در دوره بهره برداری باید از این تاسیسات استفاده مناسب و بهینه شود، اظهار کرد: در دوره بهره برداری می توان از محل درآمد، هزینه بهره برداری از این واحدها را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به این که سرمایه‌های عظیمی در نیروگاه هزینه شده است، گفت: متاسفانه بهره‌برداری بهینه از این سرمایه‌های هنگفت معمولا مغفول می‌ماند.

رضازاده همچنین با تاکید بر این که نیروگاه‌ها، پروژه های اقتصادی می باشند، اظهار کرد: نیروگاه‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند و باید در دوره بهره برداری هم سرمایه گذاری لازم انجام شود.

وی با اشاره به این که با واگذاری این نیروگاه بهره برداری از واحدها به صورت یکپارچه از سوی بهره‌بردار انجام می‌شود، گفت: واحد دوم نیروگاه لوارک در فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا نیروگاه لوارک در ۴۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع است و ظرفیت واحد اول آن با ظرفیت ۲۳٫۵ مگاوات برای بار دوم و پس از رفع مشکلات ناشی از کار کاناداییان در قبل، راه اندازی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.