وارداتی‌ها در صف تامین ارز

وارداتی‌ها در صف تامین ارز

وارداتی‌ها در صف تامین ارز

اتوآنلاین : با وجود افزایش نرخ ارز و تشدید محدودیت‌های بین‌المللی به نظر می‌رسد دروازه‌های واردات خودرو به کشورهمچنان باز است.

به گزارش «اتوآنلاین» بر همین اساس ساسان خدایی مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: به‌رغم تمام مشکلاتی که در تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو وجود دارد و همچینن محدودیت در واردات کالا به کشور، آمار ارائه شده از گمرک که شامل واردات خودرو در ۵ ماهه ابتدایی امسال است، از افزایش واردات خودرو خبر می‌دهد.

وی در ادامه گفت: واردات خودرو طی ۵ ماهه ابتدایی امسال، نسبت به سال قبل افزایش یافته، این در حالی است که روند ثبت سفارش خودرو مانند قبل در حال انجام است.
طبق آمار ارائه شده، میزان واردات خودرو در ۵ ماهه ابتدایی امسال، نسبت به سال قبل رشدی ۲۹ درصدی را تجربه کرده است. این رشد ۲۹ درصدی واردات خودرو در حالی اتفاق افتاد که کارشناسان آن را به ثبت سفارش‌های پیش از شوک نرخ ارز به بازار ارتباط می‌دهند. اما گویا راه جدیدی برای کمک ارزی به اولویت‌های ششم تا دهم که واردکنندگان خودرو هم جزو آنها محسوب می‌شوند در نظر گرفته شده است. بنابراین ممکن است در شرایطی که نرخ ارز رشد قابل توجهی کرده است، واردات خودرو با وجود تسهیلات در نظر گرفته شده نوسان زیادی نداشته باشد. به گزارش ایسنا تسهیلات در نظر گرفته شده برای اولویت‌های ششم تا دهم طبق گفته‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به این ترتیب است که این وزارتخانه به محض حصول اطمینان از انجام ثبت سفارش اولویت‌های گروه یک تا پنج با هماهنگی سازمان توسعه تجارت، بانک‌های عامل و بانک مرکزی طبق روال در نظر گرفته شده، گروه‌های بعدی را برای گرفتن ارز اعلام خواهد کرد.
حمید صافدل گفته است روز گذشته ثبت سفارش برای گروه‌های چهار و پنج را انجام داده‌ایم وبه محض این که مطمئن شویم این روال به خوبی انجام می‌شود، گروه‌های شش تا ۱۰ را نیز به ترتیب اعلام خواهیم کرد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.