واردات هرگونه طلا فقط با نظر بانک مرکزی

واردات هرگونه طلا فقط با نظر بانک مرکزی | چاپ |
پنجشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۱۳:۲۴

بینا- رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ورود طلای خام با تعرفه صفر در حال انجام است، اظهار کرد: واردات هر گونه طلا و مسکوکات با نظر بانک مرکزی خواهد بود اما در حال حاضر واردات مصنوعات طلا ممنوع است و واردات از ترکیه نیز طلای خام بوده است .
به گزارش بینا،حمید صافدل در گفت وگو با پانا در پاسخ به این سوال که گفته می شود برای واردات خودروهای خارجی که در داخل کشور نمایندگی دارند همچنان ارز مرجع اختصاص می یابد ، اظهار کرد: از تیرماه امسال که اختصاص ارز بر اساس اولویت های اعلام شده شکل گرفته است خودرو جزو اولویت های پایین است و ارز مرجع به آن تخصیص نیافته است .
وی افزود: در ماههای ابتدایی سال جاری و سال گذشته ارز مرجع به واردات خودرو اختصاص یافته اما در آن شرایط زمانی اولویت بندی کالاها انجام نشده بود .
رییس سازمان توسعه تجارت اظهارکرد: از تیرماه سال جاری و پس از اولویت بندی کالاها در گروههای ۱۰ گانه ارز مرجع به واردات خودرو تخصیص نیافته است .
وی درباره ممنوعیت واردات مصنوعات طلا گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور همچنان ممنوع است اما ورود طلای خام با تعرفه صفر در حال انجام است .
صافدل خاطر نشان کرد: واردات هر گونه طلا و مسکوکات با نظر بانک مرکزی خواهد بود اما در حال حاضر واردات مصنوعات طلا ممنوع است و واردات از ترکیه نیز طلای خام بوده است .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.