واردات یک میلیون تن گندم از پاکستان در ماه آینده

۰۷م آذر ،

ایران و پاکستان پس از مدتی وقفه درمورد مبادله گندم به نتیجه رسیدند و قرار شد ایران در ماه آینده یک میلیون تن گندم از پاکستان خریداری کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از بیزینس رکوردر، احمد بکش لهاری، وزیر امنیت و تحقیقات غذایی پاکستان اعلام کرد: ایران و پاکستان در مورد مبادله گندم  سرانجام به توافق رسیدند و ایران با واردات یک میلیون تن گندم از پاکستان در ماه آینده میلادی موافقت کرد.

وی تصریح کرد که شرکت خدمات کشاورزی پاکستان مقدمات لازم برای صادرات را انجام داده  است، بنابراین  ایران پس از جمع‌آوری نمونه‌های گندم در هفته اول ماه جاری و بررسی آلودگی این گندم به بیماری قارچی «سیاهک هندی»، با واردات این گندم موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، ایران پیش از این در جریان سفر نمایندگان پاکستانی به تهران در ۲۶ آوریل نسبت به واردات گندم از این کشور به سبب وجود بیماری قارچی «سیاهک هندی» تمایل نشان نداده بود.

این در حالی است که مقامات پاکستان بر وجود این بیماری در گندم‌های این کشور تاکید کردند اما میزان این آلودگی را ۰٫۳ درصد اعلام می‌کنند که به عقیده آنها برای سلامت انسان مضر نیست. به نقل از آنها این میزان آلودگی  در استانداردهای بین‌المللی پذیرفته شده است.

بر اساس توافقات ۲ کشور، ایران در برابر واردات گندم به پاکستان کود شیمیایی و سنگ آهن صادر خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.