واردات ۱۲۶ هزار تن گندم از آمریکا

رئیس اتحادیه وارد‌کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی با بیان اینکه قوانین موجود به نفع واردات است، گفت: تمام برنامه‌های دولت روی چگونگی واردات است، اما تمرکز روی تولید و صادرات گره‌گشاست.

 

سید رضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: محصولات کشاورزی در هیچ کجای دنیا تحریم نیست به طوری که از ابتدای سال جاری ۱۲۶ هزار تن گندم از آمریکا وارد کشور شده است.

 

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: در چنین شرایطی به جای اینکه کشور روی صادرات غیر نفتی به ویژه محصولات کشاورزی متمرکز شود برنامه‌ وارداتی خود را هر روز مرور می‌کند.

 

وی ادامه داد: تاکنون هیچ اولویت صادراتی برای محصولات تدوین نشده است در حالی که هر روز برنامه‌های وارداتی را بالا و پایین می‌کند و در آخر هم لیست اولویت‌های کالای وارداتی مملو از محصولاتی است که اگر وارد کشور هم نشود آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: به جای اینکه مجلس به دنبال این باشد که ارز کشور به کجا رفته است، باید در طرح سئوال از مسئولان به دنبال ارزآوری و درآمدزایی با تمرکز روی تولید و صادرات باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های موجود مانعی برای صادرات است، گفت: تمام برنامه‌های تجاری کشور در جهت تسهیل واردات و مانعی برای صادرات است که باید بازنگری شود.

 

نورانی در پاسخ به قیمت نهایی موز با انتقال اولویت تخصیص ارز از ششم به هشتم گفت: به هر حال دولت تصمیم گیرنده است اگر می‌خواهد موز ارزان به دست مردم برسد می‌تواند ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی اختصاص دهد، اگر می‌خواهد مردم موز گران استفاده کنند موز با ارز مبادله‌ای یا ارز آزاد وارد می‌شود.

 

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی تصریح کرد: تاکنون موز با ارز آزاد وارد کشور شده است و قول ارزهای مرجعی هم که داده بودند عملی نشده است.

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.