واردات ۳۰۰۰ دستگاه خودرو آلمانی به ایران

۳۱اردیبهشت،

واردات ۳۰۰۰ دستگاه خودرو آلمانی به ایران

عصرخودرو: در سال قبل به ترتیب ۲۰۴۱ دستگاه خودرو بنز به ارزش ۱/۱۳۰ میلیون دلار، ۶۰۲ دستگاه بی‌ام‌و به ارزش ۲۹/۷ میلیون دلار، ۵۱۸ دستگاه پورشه به ارزش ۶۰/۷ میلیون دلار و ۲۱ دستگاه فولکس‌واگن به ارزش ۷۷۹ هزار دلار وارد ایران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، خودروهای آلمانی بعد از رقبای شرق آسیایی‌شان بیشترین سهم را در بازار خودروهای وارداتی ایران به خود اختصاص داده‌اند؛ به طوری در سال بیش از ۳۰۰۰ دستگاه از خودروهای آلمانی وارد بازار ایران شد.
 
براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال چهار برند خودرویی آلمانی شامل بنز، بی‌ام‌و، پورشه و فولکس‌واگن در واردات خودروی ایران سهم داشتند. اگرچه بیشترین سهم با ۶۴ درصد به بنز رسید.
 
در سال قبل به ترتیب ۲۰۴۱ دستگاه خودروی بنز به ارزش ۱/۱۳۰ میلیون دلار، ۶۰۲ دستگاه بی‌ام‌و به ارزش ۲۹/۷ میلیون دلار، ۵۱۸ دستگاه پورشه به ارزش ۶۰/۷ میلیون دلار و ۲۱ دستگاه فولکس‌واگن به ارزش ۷۷۹ هزار دلار وارد ایران شد.
 
برندهای آلمانی اگرچه نسبت به خودروهای کره‌ای و ژاپنی سهم بسیار کمتری در بازار خودروهای ایران دارند اما جزو گران‌قیمت‌ترین خودروهای وارداتی به کشورمان محسوب می‌شوند.
 
در سال قبل دو خودروی آلمانی یعنی مرسدس بنز S۵۰۰L رنگ مشکی مدل ۲۰۱۲ به ارزش ۳۲۰ هزار و ۶۰۴ دلار، پورشه پانامرا توربو رنگ سفید ساخت ۲۰۱۲ مدل ۲۰۲۴ به ارزش ۲۱۱ هزار و ۹۳۴ دلار و پورشه هشت سیلندر سفید ۲۰۱۲ پانامرا توربو به ارزش ۲۱۰ هزار و ۶۰۳ دلار عناوین اول تا سوم گران‌قیمت‌ترین خودروهای وارداتی به ایران را به خود اختصاص دادند.

چهارشنبه ۱ خرداد   ۱۵:۴۷

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.