واردات ۲۳ هزار خودرو در مدت ۷ ماه به کشور

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

چکیده: رییس کل گمرک ایران گفت: طی هفت ماه امسال حدود ۲۳هزار خودرو به کشور وارد شده و کماکان خودروهای کره‌ای در رتبه اول و خودروهای چینی در رتبه دوم واردات ایران قرار دارند.

ˈعباس معمارنژادˈ روز یکشنبه، درپاسخ به بعضی شایعات مبنی بر افزایش واردات خودروهای چینی همزمان با قطع ارز دولتی برای واردات خودرو گفت : این موضوع صحت ندارد و همچنان خودروهای کره ای رتبه اول بازار ایران را در دست دارند.

وی گفت که واردات خودرو در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود حدود ۱۲ درصد رشد داشته است .

معاون وزیر امور اقتصادی و حاویی ادامه داد:افزایش نرخ ارز سبب کاهش واردات کالاهای کم حجم و پر ارزش همچون سیگار ، تلفن همراه ، پارچه و امثال آن شده است .

رییس کل گمرک ایران درباره اختیارات تازه تفویض شده به ۱۵ گمرک کشور گفت: این موضوع مربوط به واردات موقت کالاها است به نحوی که بعضی کالاها باید از گمرکی خاص وارد کشور شوند.

معمارنژاد در توضیح مطلب خود به ذکر مثالی پرداخت و افزود: به عنوان مثال کارتن خالی برای صادرات میوه از گمرکات شهید باهنر و شهید رجایی به صورت موقت وارد شده و کالای صادراتی از همان گمرک خارج می‌شود. در این جهت به جای این‌که اشخاص برای واردات موقت از تهران مجوز دریافت نمایند ، با تفویض اختیار مجوز از استان‌ها دریافت شده و همان جا تسویه صورت گیرد.

تجهیز ۱۰ گمرک به سامانه هوشمند ورود و خروج کالا تا پایان آبان

رییس کل گمرک در ادامه با بیان این‌که حدود یک سال است که سامانه الکترونیکی گمرک در گمرکات بوشهر و شهید رجایی راه اندازی شده است، افزود:‌ اکنون در ۱۰ گمرک مراحل نهایی آزمایش طی می‌شود و امیدوارم تا پایان آبان ماه ۱۰ گمرک اصلی کشور که ۸۵ درصد حجم تجارت را به عهده دارند، به سامانه هوشمند ورود و خروج کالا مجهز شوند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.