واردات ۳۴ هزار دستگاه خودرو

۱۱ام بهمن ،

واردات خودروی ایران در ۱۰ ماهه سال جاری با افزایش ۳٫۲ درصدی به ۳۴ هزار و ۱۲ دستگاه رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در ۱۰ ماهه سال واردات خودرو به کشور از نظر ارزشی نیز ۱۹٫۳ درصد افزایش یافته و به ۸۱۳ میلیون دلار رسید. واردات خودرو در ۱۰ ماهه امسال سهمی معادل ۱٫۸۶ درصد از کل واردات کشور را در این مدت به خود اختصاص داد. سهمی که در مدت زمان مشابه در سال قبل ۱٫۳۵ درصد بود.
 
میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی ۱۰ ماهه امسال ۲۳ هزار و ۹۱۵ دلار بود که نسبت به سال قبل افزایش ۱۵٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
امارات، کره‌جنوبی و کویت سه مبدا اصلی واردات خودرو به ایران در ۱۰ ماهه امسال بودند. سهم دو کشور امارات و کره‌جنوبی از واردات خودروی ایران به تنهایی به بیش از ۸۳ درصد می‌رسد.
 
در ۹ ماهه امسال واردات خودرو به کشور از نظر تعداد ۰٫۸ درصد کاهش یافته و از نظر ارزش نیز ۱۳٫۵ درصد بیشتر شده بود. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که در ۱۰ ماهه امسال علاوه بر این‌که روند نزولی واردات خودرو به کشور جبران شده، بلکه واردات خودرو روند صعودی نیز به خود گرفته است. روند صعودی واردات خودرو به کشور در حالی ادامه یافته که امسال در بخش ارز مشکلاتی به وجود آمد و ثبت سفارش واردات بسیاری از کالاها نیز از چندین ماه پیش تاکنون متوقف شده است.
 
صادرات ۴۶ هزار و ۵۹۱ دستگاه خودرو
 
همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری صادرات خودروی ایران از نظر تعداد و ارزشی به ترتیب ۲۳۱٫۸ و ۲۸۱٫۳ درصد افزایش یافت و به ۴۶ هزار و ۵۹۱ دستگاه و ۲۷۴ میلیون دلار رسید. میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در این مدت ۵۸۷۴ دلار بود که نسبت به سال قبل افزایش ۱۴٫۹ درصدی را نشان می‌دهد.
 
عراق با سهم ۹۸ درصدی بزرگترین بازار خودروهای صادراتی ایران به شمار می‌رود. همچنین تعداد بسیار محدودی خودرو نیز امسال به اوکراین و آذربایجان صادر شده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.