واردکنندگان از کاهش قیمت خودرو اجتناب می‌کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در شرایطی که نرخ خودروهای کره‌ای در بازار آزاد کاهش یافته است، شرکت واردکننده از کاهش قیمت این محصولات متناسب با نرخ بازار اجتناب می‌کند.

ImageHandler-1.jpg

خبراقتصادی:به گزارش (ایسنا)، در یک هفته اخیر به دنبال ادامه رکود بازار و همچنین کاهش نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی در بازار آزاد کاهش یافته است.

میزان کاهش قیمت‌ها در حدی بوده که قیمت خودروهای کره‌ای هیوندایی و کیا در بازار به کمتر از قیمت عرضه این خودروها از سوی شرکت‌ واردکننده سقوط کرده است.

در این زمینه رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور اظهار کرده که بیشترین کاهش قیمت‌ها در دو برند کره‌ای هیوندایی و کیا اتفاق افتاده و مصرف‌کنندگان به جای مراجعه به شرکت واردکننده، خودروی مورد نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنند.

این وضعیت در حالی است که شرکت واردکننده خودروهای کره‌ای از کاهش نرخ محصولات متناسب با قیمت‌های بازار اجتناب کرده و از آن سو نیز فروش اقساطی این خودروها را با قیمت‌هایی که بعضا ۱۰ درصد گران‌تر از قیمت‌های بازار است، آغاز کرده است.

در این شرایط مشخص نیست این شرکت‌ها که در قبل با اندک افزایش نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی را افزایش می‌دادند چرا با وجود کاهش نرخ ارز از کاهش قیمت این محصولات اجتناب می‌کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.