واردکنندگان موبایل ارز مبادلاتی می‌گیرند

۰۳م آذر ،

به گفته یک منبع آگاه در کارگروه موبایل مجمع عالی واردات ارز مبادلاتی به واردکنندگان موبایل در کارگروه ۹ تعلق می گیرد.
این منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: طی جلسه روز چهارشنبه که با حضور تمامی اعضای مجمع، اتحادیه ها و فعالان قانونی تشکیل شد وضعیت تخصیص ارز مبادلاتی به واردکنندگان این کالای ارتباطی و دیجیتالی مشخص شد به طوری که فعالان قانونی می توانند واردات خود را با ارز مبادلاتی انجام دهند.
وی با اشاره به آزاد شدن ثبت و سفارش انواع کالای دیجیتالی از جمله موبایل در کشور گفت: زمانی که واردات قانونی یک کالا در کشور صورت می گیرد باید با ارز مبادلاتی صورت گیرد چرا که نیاز واردات قانونی ارز مبادلاتی است.
این منبع آگاه در مجمع عالی واردات معتقد است که به منظور جلوگیری از هرگونه فعالیت قاچاقچیان درکشور دولت باید به اختصاص ارز مبادلاتی برای فعالان این حوزه بپردازد.
وی با اشاره به اعلام نهایی این تصمیم مجمع عالی واردات به تمامی نهادها و ارگان ها گفت: در اواسط هفته آینده خبر اختصاص ارز مبادلاتی توسط مسئولان به صورت رسمی منتشر می گردد.
به گزارش موبنا، در پی توقف ارزدولتی به فعالان حوزه تلفن همراه و همچنین روند صعودی ارز در کشور بهای تمامی موبایل های موجود در بازار به دو برابر قیمت رسید که این امر سبب افت شدید تقاضا در این بازار دیجیتالی شد.
از سوی دیگر شرایط مساوی کاری برای فعالان قانونی و غیرقانونی سبب شده تا قاچاقچیان همانند همیشه گوی سبقت را از فعالان قانونی بگیرند و به عرضه گسترده موبایل در کشور بپردازند.
به گفته کارشناسان تنها اختصاص ارز مبادلاتی به فعالان قانونی می تواند مانع فعالیت قاچاقچیان در این حوزه شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.