وارونگی هوا مهمان تهرانی ها

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت هوای استان تهران گفت: بر اساس اطلاعات واصله از سوی سازمان هواشناسی کشور، هوای تهران از روز قبل تا نیمه های هفته آینده شرایط سکون و پایدار به خود می گیرد و امکان وارونگی هوا و بالارفتن غلظت آلاینده ها وجود دارد.

رسول علی اشرفی پور در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات واصله از سوی سازمان هواشناسی کشور، هوای تهران از روز قبل تا نیمه های هفته آینده شرایط سکون و پایدار به خود می گیرد و امکان وارونگی هوا و بالارفتن غلظت آلاینده ها وجود دارد.
مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: با توجه به جلسه قبلی کارگروه کاهش آلودگی هوا و مصوبات این جلسه، حدود ۲۵ اقدام برای جلوگیری از ورود به شرایط اضطرار و مواجه با شرایط وارونگی هوا اتخاذ و به دستگاه ها ابلاغ شده است. البته بسیاری از این اقدامات در طول سال مورد توجه و اجرا است، شایسته است که طی چند روز که امکان وجود وارونگی هوا وجود دارد، بسیاری از این اقدامات باید مورد توجه قرار بگیرد تا شرایط اضطرار پیش نیاید.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین اقداماتی که لازم است مورد توجه بیشتر قرار بگیرد تشدید برخورد با خودروهای دودزا و موتورسیکلت های آلوده کننده هوا از سوی پلیس راهور و توجه به بهبودی و فیلتراسیون هوای واحدهای صنعتی دارای بار آلایندگی هوا و مدیریت صحیح فعالیت های عمرانی در سطح شهر که دارای بار آلایندگی هوا می باشند و جلوگیری از روشن بودن اتوبوس ها در جایگاه های اتوبوسرانی به صورت ساکن و همچنین توجه به معاینه فنی خودروها و عدم بکارگیری اتوبوس های دودزا مخصوصا از سوی شرکت ها و اداراتی که از سرویس های عمومی استفاده می کنند.
اشرفی پور اضافه کرد: همچنین توجه بیشتر شهرداران و بخش داران مناطق جنوب و جنوب غرب و شرق تهران در برخورد موثر با ضایعات سوزی ها از دیگر مصوبات این کارگروه است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می رود شهروندان ضمن رعایت اصلاح الگوی مصرف سوخت خانگی و توجه به سلامت سیستم گرمایش منازل تا آنجا که می توانند از سفرهای داخل شهری بکاهند و بیشتر از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
اشرفی پور تصریح کرد: همچنین با توجه به اثرات سوء بهداشتی بعضی از آلاینده ها پیشنهاد می گردد بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان در این روزها از تردد در فضای باز اجتناب کنند و سایر شهروندان نیز از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزشی اجتناب کنند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین اورژانس تهران نیز اعلام آمادگی دارد در صورتی که نیاز باشد با ابلاغ دبیرخانه کارگروه نسبت به استقرار اتوبوس و آمبولانس با بعضی از میادین و مناطق شهر اقدام کند که امید است که با تأکید و توجه به اقدامات کماکان شاهد هوای پاک و سالم در شهر تهران باشیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.