واشنگتن به سوریه حمله نمی کند – بین الملل

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به هشدار روسیه درباره عدم دخالت غرب در بحران سوریه، اعلام کرد که واشنگتن هیچ قصدی برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.
به گزارش پایگاه خبری «زی نیوز»، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای استفاده از نیروی نظامی در سوریه ندارد.

نولاند در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه واکنش وزارت خارجه آمریکا به هشدار روسیه در رابطه با مداخله غرب در سوریه و یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حائل در این کشور چه خواهد بود، گفت: من فکر می کنم که ما صراحتا موضع خود را در خصوص حمایت آمریکا از مخالفان سوریه اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: ما درباره یک حمایت غیرکشنده صحبت می کنیم. ما درباره آموزش صحبت می کنیم. ما درباره تلاش برای کمک به کسانی در سوریه صحبت می کنیم که درصددند تا مردم را در بخش هایی از سویه که در حال حاضر از سلطه نظام سوریه آزاد شده اند،‌ مدیریت و تامین کنند.

نولاند در حالی مدعی کمک های غیر کشنده آمریکا به مخالفان سوریه شده است که گزارش های متعددی از کمک های تسلیحاتی و تجهیزاتی و مالی پشت پرده کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس به مخالفان سوری و تلاش غرب برای تغییر نظام در سوریه و تشدید ناآرامی های در این کشور خبر می دهند.

چنین اظهاراتی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره سوریه در حالی گزارش می شود که وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای غربی خواسته است که از مداخله نظامی در سوریه خودداری کنند.

این در حالیست که بر اساس این خبر، اخیرا امیر قطر درخواست مداخله نظامی کشورهای عربی در سوریه را داده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.