واشنگتن پست بررسی کرد: پاسخ روسیه به تقاضای رژیم صهیونیستی درباره ایران

خبرگزاری آریا-روزنامه واشنگتن پست در گزارشی  به بررسی  تهدید ها علیه ایران به دلیل فعالیت های هسته ای این کشور پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه واشنگتن پست می نویسد: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:تهدید های علیه دولت ایران افزایش یافته است و این مهم موضوعی نیست که از طریق مذاکرات کوتاه حل و فصل شود.
وی افزود:این واقع بینانه نیست که موضوع برنامه هسته ای ایران با توجه به اهمیت آن بی اهمیت جلوه داده شود بلکه تنها راه پایان بخشیدن به پرونده هسته ای ایران بررسی و پیگیری در جلسات متمادی و متعدد است.
سرگی لاروف خاطر نشان کرد: اگر چه آخرین دور مذاکرات گروه ۱+۵ که در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد دست یابی به موفقیت برای هیچ کدام از اعضا وجود نداشت و در واقع مذاکرات طرف پیروزی نداشت ، اما این مذاکرات  بسیار مفید و سودمند بود.
لاوروف در ادامه افزود:مذاکرات باید بدون عجله و یا وقت کشی برگزار شود.
نویسنده در ادامه می نویسد:ایران بر ادامه فعالیت های هسته ای خود در این کشور اصرار می ورزد این در حاالی است که ایران در مذاکرات بر استفاده از انرژی هسته ای غیر از اهداف نظامی و تولید سلاح های هسته ای تاکید داشته است در حالی که قدرت های از جمله آمریکا ،رژیم صهیونیستی مدعی تولید سلاح های هسته ای توسط ایران هستند.
نویسنده در ادامه تاکید کرد:انتظار می رود رئیس جمهور روسیه ولادیمر پوتین با توجه به تقاضای رژیم صهیونیستی به منظور سخت تر کردن عرصه و جلوگیری از ادامه فعالیت های هسته ای توسط ایران نسبت به پرونده هسته ای ایران حساسیت بیشتری نشان دهد.
نویسنده در ادامه اذعان داشت:با وجود تقاضای رژیم صهیونیستی از لاوروف به احتمال زیاد وی بر اساس قوانین و شرایط موجود و بدون اعمال حساسیت بیشتر موضوع پرونده هسته ای ایران را در دور دیگر مذاکرات با حضور دیگر اعضای گروه ۱+۵ مورد بررسی قرار خواهد داد.
لاروف در یک مصاحبه در تلویزیون این کشور اعلام کرد:لزوم بررسی پرونده هسته ای ایران به دور از تهدید غیر قابل انکار است .
وی در ادامه افزود:با وجو د این که بررسی سریع این پرونده از سوی مقامات توصیه نمی شود،در صورتی که مذاکرات بیشتر از ماه اوت به طول انجامد و تا آن زمان اعضا به توافق نرسند واکنش اعضای گروه ۱+۵ قابل پیش بینی نخواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.