واشنگتن پست :هند نیز مانند ژاپن تحریم نفت ایران را نادیده می گیرد

به گزارش ایرنا ، واشنگتن پست در این گزارش با بررسی ابعاد مختلف ابتکار تازه هند در ارئه بیمه دولتی برای نفتکش های حامل نفت خام ایران به ان کشور این اقدام را تلاش دهلی نو برای دور زدن تحریم های غرب علیه صادرات نفت ایران خواند.

بنا به این گزارش ،نخستین نفتکش هندی که از بیمه دولت ان کشور برای حمل نفت خام ایران استفاده می کند روز چهارشنبه در بنادر ایران بارگیری کرده و رهسپار پالایشگاه مانگالور در هند خواهد شد.

واشنگتن پست با اذعان به اینکه ابتکار هندی ها گامی اساسی در دور زدن تحریم اتحادیه اروپا بر ضد بیمه نفتکش های حامل نفت ایران است، می افزاید هند شدیدا به نفت ایران نیاز داشته و از این رو این بیمه دولتی اهمیت بسیاری برای اقتصاد هند دارد.

این گزارش با اشاره به اینکه این بیمه نسبت به بیمه های بین المللی کاستی های دارد ، می افزاید: با این حال بسیاری از کمپانی ها در هند هستند که از ان برای خرید نفت ایران استقبال می کنند.

ژاپن نیز پیش از هند با راه اندازی بیمه دولتی و بیمه کردن نفتکش های حامل نفت ایران، تحریم های یکجانبه غرب علیه صنعت نفت کشور را به چالش کشیده بود.

بنا به گزارش ها، کره جنوبی نیز که از بزرگترین مشتریان نفت خام ایران است در صدد دور زدن این تحریم ها با استفاده از شیوه ای مشابه است.

هند، چین، ژاپن و کره جنوبی از بزرگترین مشتریان نفت خام ایران به شمار می روند.

** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.