واقعی سازی قیمت خودروها دست دلالان را کوتاه کرد

سیبنا: با توجه به وجود مشکلات متعدد در قطعه سازی، عدم افزایش قیمت در خودروهای کشور به سود خودروسازان و قطعه‌سازان کشور نبود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت خودروها بعد از تایید سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده انجام شده است و اگر این اقدام باعث عدم دسترسی دلالان به این بازار بشود امری مثبت خواهد بود.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: نوسانات ارز و مشکلات بوجود آمده و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه قطعات خودرو چه در قطعات داخلی و چه مواد خارجی باعث افزایش هزینه تمام شده در قطعات خودرو و در نهایت افزایش قیمت تمام شده خودروها و کاهش سود خودروسازان شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل افزود: این افزایش قیمت‌ها به شرط ارتقای کیفیت خودروهای داخلی انجام شد و با توجه به وجود مشکلات متعدد در قطعه سازی، عدم افزایش قیمت در خودروهای کشور به سود خودروسازان و قطعه سازان کشور نبود.

ناصری ادامه داد: روند قبلی قیمت‌های خودرو اگر ادامه پیدا می‌کرد به ضرر دو صنعت بزرگ قطعه سازی و خودروسازی می‌شد و در این رابطه سعی می‌شود منافع دو طرف تولید کننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت خودروها بعد از تایید سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده انجام شده است و اگر این اقدام باعث عدم دسترسی دلالان به این بازار بشود امری مثبت خواهد بود.

وی در خصوص عدم حمایت‌های جدی در خصوص پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا گفت: در موضوع پرداخت تسهیلات به خودروسازان داخلی، مجلس و کمیسیون صنایع نظر مثبتی داشتند ولی بانک مرکزی نیز در این خصوص نظراتی داشت که مانع دریافت تسهیلات خودروسازان شد و باید حرف دو طرف این مساله را گوش کرد تا بتوان به نتیجه رسید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.