واقعی شدن قیمت داروها درحال بررسی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان تهران با اشاره به اینکه نرخ داروهای داخلی و خارجی در حال بررسی است گفت: بازار دارویی روند مطلوبی را با هدف رفاه حال بیماران طی می کند.

دکتر محمد رضا دری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه داروخانه آخرین حلقه ارتباطی درمان بیماران است اظهار کرد: خدمات دارویی بر اساس قوانین و آئین نامه ها به بیماران ارائه می گردد و در بهترین شرایط نیز بعضی داروها از نظر جهانی کمبود دارند لذا در حالت کلی سیستم دارویی وضع بهتری را نسبت به چند ماه قبل خود می گذراند و بیماران در مراجعه به داروخانه ها مشکلی از نظر تهیه داروهای مورد نیاز ندارند. 

کمبودهای دارویی هم اکنون به حداقل ممکن رسیده بطوری که اگر دو ماه پیش حدود ۲۰۰ قلم کمبود در بازار ملاحظه می گردد درحال حاضر این تعداد به ۲۰ قلم رسیده است. 

وی همچنین با اشاره به حذف فرانشیز داروهای بیماران خاص تصریح کرد: میزان پرداخت فرانشیز داروهای عمومی نیز از سوی مسئولان درحال بررسی است و گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده تا فشار کمتری از نظر مالی به بیماران تحمیل شود. 

وی خاطر نشان کرد: حوزه دارویی از تولید تا توزیع و عرضه روال مثبتی را به نسبت ماه های قبل سپری می کند و در آینده نیز بر اساس هماهنگی های انجام شده مسئولان، شاهد کاهش مشکلات بیماران از نظر دارویی خواهیم بود. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.