والیبالیست های ناشنوا به دنبال کسب مقام جهانی هستند

تیم ملی والیبال ناشنوایان آماده ی حضور در مسابقات جهانی بلغارستان می شوند این در حالی است که از حریفان جهانی خود برای مصاف با آنها آشنایی و اطلاع دقیقی ندارند.

داخم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی والیبال ناشنوایان مسابقات جهانی بلغارستان را پیش رو دارند از این رو برای آمادگی هرچه بیشتر آنها در این مسابقات اردوهای منظم و مستمری را برای آنها برنامه ریزی کردیم.

طبق قرعه کشی که صورت گرفت تیم ملی والیبال کشورمان در گروه A با تیم های بلغارستان و برزیل و آفریقای جنوبی هم گروه شده است و با توجه به اینکه حدود ۱۶ تیم از کشورهای مختلف جهان در این مسابقات شرکت می کنند لذا محک جدی برای والیبالیست های کشورمان محسوب می شود.

وی افزود: تیم ملی والیبال ناشنوایان علی رغم اینکه در تجربه ی حضور در این مسابقات را دارند اما تاکنون موفق به کسب مقام جهانی نشده اند و امیدواریم که مسابقات بلغارستان با دستاوردهای مهم و افتخار آفرینی والیبالیست ها همراه باشد.

داخم افزود: تیم ملی والیبال ناشنوایان در چهار دوره مسابقات المپیک شرکت داشته است که در المپیک ۱۹۷۳ سوئد و ۱۹۷۷ رومانی و ۱۹۹۷ دانمارک نائب قهرمان و در المپیک ۱۹۸۹ که به میزبانی کشور نیوزلند برگزار شد.

تیم ملی والیبال کشورمان رده سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کرده است ولی متاسفانه مدت زمان طولانی است که در مسابقات المپیک مقامی کسب نکرده اند و با وجود اینکه در همه ی دوره ها اعزام شده اند اما در کسب مقام ناکام بودند.

وی افزود: تیم ملی والیبال بانوان به دلیل عدم وجود بودجه مناسب به مسابقات جهانی بلغارستان اعزام نمی شوند از این رو تمام هدفمان شرکت و اعزام آنها به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ است و با توجه به زمان مناسبی که تا شروع مسابقات المپیک در اختیار داریم لذا در اسرع وقت در خصوص برنامه اردوهای تیم ملی بانوان به بحث و تبادل نظر می نشینیم تا بانوان والیبالیست با قدرت در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ شرکت کنند.

گفتنی است، اعزام تیم ملی والیبال به مسابقات جهانی بلغارستان ۲۳ مرداد است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.