وال استریت ژورنال: چگونه میلیاردها دلار از دست می رود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وال استریت ژورنال با مثالی که از یکی صندوق های سرمایه گذاری بزرگ داشته به تحلیل رفتار سرمایه گذاران پرداخته است

خبراقتصادی;صندوق PIMCO یکی از غول پیکر ترین صندوق های اوراق قرضه سرمایه گذاری است که در ۳۰ سپتامبر، بخش عظیمی از سهام خود را شامل ۷۴% را از دست داد. با توجه به اینکه بدنبال سیاست های ایالات متحده شاخص اوراق قرضه ارزش خود را از دست داد.

با توجه به آشنایی مردم با این صندوق و اعتماد آنها به آن، سرمایه گذاری های بالایی در شرایط نامناسب بازارهای جهانی در این صندوق انجام شد که منجر به شد مردم بطور متوسط ۱٫۴ درصد از سرمایه های خود را از دست بدهند که این امر بدلیل خرید بالای سرمایه و فروش کم توسط آنها سبب تلفات مالی شدند.  برخی از آنها به این واقف بودند که سرمایه گذاری در شرایطی که صندوق بیش از ۱۱ میلیارد دلار در طی یک سال ضرر داشته کار اشتباهی بوده است.

براساس گزارش اقتصاد ایرانی، چرا بعضی از سرمایه گذاران بازده پایین تر از سرمایه گذاری های خود را انجام داده اند را بدست آورده اند؟ تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده نشان داده است به استثنای حکومت، ضررهای سرمایه گذاری تا حدودی به محاسبات و اتفاقات حوزه مالی و تا حدودی با طبیعت ریسک پذیری انسان بستگی دارد

برخی از سرمایه گذاران سرمایه خود را در گردش نمی اندازند یعنی هرگز با اضافه یا کم کردن پول، با سرمایه خود بازی نمی کنند و آنرا ثابت نگه می دارند که این امر حاکی از ناشی بودن این سرمایه گذاران است و خطرات مالی بیشتر آنها را تهدید می کند.

اما بسیاری از سرمایه گذاران هم مانند مجسمه عمل نمی کنند بلکه آنها با بالا و پایین کردن خرید و فروش های خود قدرت ریسک پذیری صندوق سرمایه گذاری را می سنجند. با تحلیل شرایط بازار حداقل ضرر را متحمل می شوند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.