وام بانک توسعه صادرات به صنایع پتروشیمی

بینا- بانک توسعه صادرات ایران برای احداث یک واحد تولید اتیلن به ظرفیت یک میلیون تن در سال ۱۵۰ میلیون یورو تسهیلات به شرکت پتروشیمی گچساران واقع در استان کهکیلویه و بویر احمد اختصاص می‌دهد.
به گزارش بینا، مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو از  این تسهیلات با هدف گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی و افزایش اشتغال و ارزآوری برای کشور از محل منابع صندوق توسعه ملی و به عاملیت بانک توسعه صادرات پرداخت می شود و مابقی که ۷۰ میلیون یورو می‌باشد توسط سندیکایی از بانک های تخصصی یا تجاری تامین می شود. مبلغ کل تامین اعتبار این طرح ۲۲۰ میلیون یورو است.
بنابراین گزارش، با توجه به ذکر نام استان کهکیلویه و بویراحمد در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته نرخ سود مورد انتظار در دوره مشارکت با توجه به ضوابط صندوق توسعه ملی ۵ درصد در سال تعیین شده است و سررسید قرارداد مشارکت مدنی حداکثر ۴۸ ماه از اجرای قرارداد می باشد.
تسهیلات ارزی ذکر شده با هدف تامین هزینه های خرید تجهیزات و ماشین آلات خارجی پرداخت می شود.
بنا به گفته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به نقل از خبرگزاری مهر ۲۰درصد سهام این پتروشیمی به مردم گچساران و استان کهیکیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد.
خط لوله اتیلن غرب نام یک خط لوله و مجموعه‌ای از کارخانه‌های پتروشیمی در غرب، شمال غربی و جنوب غربی ایران است. قرار است با راه‌اندازی این خط لوله تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی جنوب ایران به مصرف صادرات برسد و تولیدات پتروشیمی غرب ایران افزون بر مصرف داخلی به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، گرجستان و ارمنستان نیز صادر شود.
پتروشیمی «کاویان» به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده الفین با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن اتیلن، و پتروشیمی گچساران با تولید یک میلیون تن اتیلن در سال تامین کننده خوراک اولیه سایر طرح‌های پتروشیمی غرب به شمار می‌روند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.