وام خرید مسکن همان ۲۰ میلیون است

۸فروردین ۱۳،

بینا- وزیر راه و شهرسازی گفت: وام خرید مسکن در سال ۹۲ همچنان ۲۰ میلیون تومان است ولی وام ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و تونل این پروژه گفت: در سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال “حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی” نامگذاری شده است، تلاش داریم پروژه های حماسه ساز مسکن مهر در کشور افتتاح شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن مهر فاز ۸ دره بهشت، انبوه سازان، فاز ۱۱ کوزو و پروژه تونل و تقاطع های غیر هم سطح دراین مناطق در حال اجرا است.  در سال قبل کلنگ ۹۳ هزار واحد مسکونی مسکن مهر پردیس به زمین خورد و اینک شاهد رشد قابل توجهی در این پروژه هستیم.
وی تصریح کرد: خدماتی همچون آب، برق، گاز، فاضلاب، مراکز آموزشی، مراکز تجاری، تفریحی و مسجد به طور کامل و همزمان در راستای پروژه مسکن مهر این شهر در حال اجرا است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این واحد ها در سال ۹۲ تحویل متقاضیان خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عظیم مسکن مهر به همین میزان در پرند و نیز ۵۰ هزار واحد مسکونی در هشتگرد برای شهروندان استان البرز و مردم شهر تهران در حال ساخت است که از آخرین فناوری های روز بهره می برد و با شتاب بسیار در حال اجرا است.
نیکزاد گفت: در ۲۲ ماه قبل شهرداری تهران ۴۰۲ هزار واحد مسکونی در شهر تهران مجوز صادر کرده است و ما نیز حدود ۲۰۵ هزار واحد در سه شهر پردیس با ۹۳ هزار واحد، پرند با ۹۵ هزار و مابقی آن نیز در شهر اندیشه در حال آماده سازی است که با فراهم سازی تمامی خدمات و تاسیسات زیربنایی و روبنایی در سال تازه با توجه به پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب، افتتاحیه های حماسه سازی را خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: وام خرید مسکن همچنان ۲۰ میلیون تومان است؛ اما وام ساخت مسکن تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این در حالی است که در سال قبل ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۷۲۰ هزار واحد شهری تحویل مردم شد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل در سال تصریح کرد: ۸ هزار وسیله نقلیه عمومی نوسازی و ۱۸ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی شده است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی ۲۴۵ دستگاه لوکوموتیو، واگن مسافری و باری نیز در سال قبل وارد ناوگان ریلی کشور شد. همچنین ۷۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و بزرگراه و راه آهن و فاز اول توسعه بندرشهیدرجایی در سال قبل به پایان رسید.
نیکزاد گفت: ظرفیت کانتینری بنادر در سال قبل به ۷،۱ میلیون کانتینر افزایش یافت و حدود ۴۰۲میلیون نفر – مسافر و ۲۶۹ میلیون تن بار هم جابه جا شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی ۲۴۵ دستگاه لکوموتیو، واگن مسافری و باری نیز در سال قبل وارد ناوگان ریلی کشور شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.