واکنش بروجردی به اظهارات سخنگوی وزارتخارجه فرانسه

۰۹ام بهمن ،

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرانسه حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد، به سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پیشنهاد کرد به جای دخالت در امور ایران دربارهٔ وضعیت زندانیان سیاسی در پاریس پاسخگو باشد.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهارات مداخله‌ جویانه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه دربارهٔ بازداشت چند خبرنگار در ایران را مغایر با اصول دیپلماتیک دانست و گفت که فرانسه حق ندارد در امور داخلی ایران دخالت کند.

وی با بیان اینکه در صورت اثبات جرم اشخاص بازداشت شده، قانون دربارهٔ آنها اجرا خواهد شد، افزود: بهتر است سخنگوی وزارت فرانسه به جای دخالت‌های بی‌جا در امور داخلی ایران به زندان‌های پاریس سر بزند و به وضعیت اسفناک زندانیان سیاسی در فرانسه پایان بدهد.

بروجردی با بیان اینکه بازداشت چند نفر در ایران که توسط دستگاه قضایی صورت گرفته هیچ ارتباطی به دولت فرانسه ندارد، تأکید کرد: در بحران‌های سیاسی اجتماعی فرانسه بسیاری از معترضین به سیاست‌های دولت فرانسه بازداشت شده‌اند و اکنون شرایط نامناسبی دارند لذا بهتر است دولت فرانسه دربارهٔ وضعیت زندانیان سیاسی خود، پاسخگو باشد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.