واکنش تند اردوغان به سخنان مالکی

نخست وزیر ترکیه در واکنش به سخنان نخست وزیر عراق که در واکنش به اظهارات مداخله جویانه همتای ترک خود در امور داخلی کشورش عنوان شده بود، تهدید کرد کرد که نباید به نخست وزیر فرصت حرف زدن داد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پس از بازگشت از سفر قطر به کشورش در واکنش به سخنان اخیر نوری مالکی نخست وزیر عراق که در واقع در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اردوغان در امور داخلی عراق عنوان شده بود، بار دیگر مالکی را هدف اظهارات تهدید آمیز و توهین آمیز خود قرار داد.

اردوغان که پیش از این نوری مالکی را به اعمال سیاست‌های تبعیص گرایانه علیه قومیت‌های مختلف عراق متهم ساخته بود این بار نیز در واکنش به سخنان مالکی که اردوغان را به دخالت در امور داخلی عراق و دست برنداشتن از سودای سلطه بر کشورهای منطقه متهم کرده بود گفت که اگر به مالکی بیش از این فرصت حرف زدن داده شود، در حقیقت به وی فرصت اجرای نمایش داده شده و اظهارات اخیر مالکی را به خود وی اعاده می‌کند و نباید به مالکی اجازه داده شود تا برای خود بیش از این وجهه کسب کند.

اردوغان در ادامه مدعی شد که ترکیه همواره آغوش خود را بر روی ملت عراق گشوده و در دوران بد این ملت در کنار آنها قرار گرفته است. اردوغان علیرغم قرار گرفتن در جبهه غربی-عربی علیه دولت و ملت سوریه، ادعای مذکور را در مورد ملت سوریه نیز تکرار کرد.

نخست وزیر ترکیه در خاتمه اظهارات خود بار دیگر ادعای قبلی خود را علیه نوری مالکی تکرار و وی را به ایجاد ساختاری مذهبی و قطب بندی عراق بر اساس ساختار قومی و مذهبی متهم ساخت.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.