واکنش تند کنگره آمریکا به اعتراف کاخ سفید در مورد طراحی استاکس‌نت

سیاستمداران آمریکایی و نمایندگان کنگره به تندی در مورد اعتراف کاخ سفید به طراحی ویروس استاکس نت برای حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران واکنش نشان داده اند.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، هفته گذشته گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد دال بر اینکه کاخ سفید مسئولیت طراحی و انتشار ویروس مخرب استاکس نت را بر عهده داشته است.

بلافاصله مک کین رقیب اوباما در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از انتشار این خبر به تندی انتقاد کرد و وی را به بی توجهی به امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

حال سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا هم می خواهند به طور جدی این مساله را بررسی کرده و از جمله خواستار تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی موضوع و شناسایی عامل نشت این اطلاعات شده اند. حتی برخی نمایندگان دموکرات کنگره هم خواستار وضع قوانینی جدی به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه شده اند.

مک کین که یکی از تندترین مواضع را در این زمینه اتخاذ کرده معتقد است: این یک بازی نیست و بسیار مهم تر از سیاست است. برخی قوانین به وضوح نقض شده اند و افشای این اخبار محرمانه باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی هم که مسئول این رسوایی باشند باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

البته مشکل افشای اسناد محرمانه در آمریکا مساله جدیدی نیست و افشای هزاران هزار سند دیپلماتیک آمریکا در سایت ویکی لیکس یکی از نمونه های مهم این مساله به شمار می رود. استاکس نت اولین ویروسی بود که برای تخریب سیستم های صنعتی از سوی یک دولت طراحی شده است و نشانگر نبرد سایبری گسترده آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.