واکنش سلطانیه به گزارش جدید آمانو درباره فعالیت های هسته ای ایران

۱۱ شهریور – ۱۰:۰۱:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، اتهام ضد پرونده هسته ای ایران را بی اساس دانست.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، «علی اصغر سلطانیه» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه شب در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون ایران ، با اشاره به انتشار گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دباره فعالیت های هسته ای ایران ، گفت ،‌مهمترین نکته ای که در این گزارش ۱۴ بندی ، به صراحت آمده این است که فعالیت های هسته ای ایران هیچ انحرافی به سمت اهداف نظامی ندارد و ایران ، مانعی برای بازرسی ها نگذاشته است.
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این که گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد جزئیات فعالیت های هسته ای ایران شفاف است،تاکید کرد،تکرار برخی اتهام ها ضد جمهوری اسلامی ایران برای این است که پرونده هسته ای ایران را همچنان باز نگه دارند.
سلطانیه با بیان این که تحریم های غرب به ویژه آمریکا ضد ایران نتیجه ای نداشته است،افزود، مسوولان آمریکایی باید به مردم خود بگویند با وجود این که تحریم های آمریکا ، مردم ایران را نشانه گرفته اما نتوانسته در روند پیشرفت ایران خللی وارد کند و ایران امروز خودکفا شده است.
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد،‌ جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود با آژانس مذاکره ای را برای تعریف کردن چارچوبی مشخص آغاز کرده است تا درباره ادعاهای مطرح شده ، با نمایندگان آژانس گفت وگو کند.
سلطانیه در این حال تاکید کرد، در مذاکرات آتی، موضوع هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خارج از معاهده منع و گسترش سلاح های هسته ای NPTمطرح می کند، ایران حق دارد ضوابطی را معین کند چراکه تهران به هیچ وجه اجازه نمی دهد آژانس وارد حریم امنیت ملی ایران شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۰۰۱۰۶۶۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.