واکنش سوریه به منطقه پرواز ممنوع نظامی خواهد بود

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: ایجاد منطقه حائل یا منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه آغاز جنگی ویرانگر در منطقه خواهد بود و سوریه در مقابله با چنین تلاش‌هایی به عنوان اقدام تجاوزکارانه رفتار خواهد کرد.

شریف شحاده جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم درباره هرگونه تلاش غربی‌ها و برخی رژیم‌های منطقه برای ایجاد منطقه حائل در خاک کشورش یا منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه هشدار داد.

وی به ترکیه نیز هشدار داد که اقدامات آن علیه دمشق بازی با آتش است زیرا گروه‌های تروریستی که آنکارا امروز در خاک سوریه از آن‌ها حمایت می‌کند در آینده در خاک ترکیه علیه آن مبارزه خواهند کرد.

شحاده تصریح کرد: توطئه چینی‌ها علیه سوریه کاملاً برملا شده است. رسانه‌ها و مطبوعات فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی و آلمانی نقش اطلاعاتی غرب را در بحران سوریه افشا کردند.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: بهانه‌هایی مانند پناه دادن به آوارگان در ترکیه فقط برای ایجاد منطقه حائل مطرح می‌شود به طوری که اردوگاه‌های پناهندگان پیش از آغاز بحران سوریه ایجاد شده است.
 
شحاده به وضع اقلیت‌کردها در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: ترکیه، که مدعی است برای حقوق بشر و دموکراسی در سوریه تلاش می‌کند، با وحشیگری تمام با کردها در داخل آن کشور برخورد می‌کند و حقوق سیاسی و اجتماعی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: ترکیه، علاوه بر دادن انواع تسلیحات نظامی سبک و سنگین مانند سلاح‌های ضد تانک و ضد هواپیما به افراد مسلح در سوریه، زمینه ورود تروریست‌ها را به داخل خاک سوریه فراهم می‌کند.

شحاده تاکید کرد: تغییرات و به اصطلاح اصلاحاتی که بیگانگان از سوریه درخواست می‌کنند این است که در آن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خدمتگزار طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه باشد، نه این که دموکراسی و حقوق بشر برای سوریه فراهم شود.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.