واکنش مقام‌های حماس به اظهارات اخیر محمود عباس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

نخست‌وزیر دولت حماس با انتقاد از اظهارات اخیر محمود عباس تاکید نمود:هیچ کس نمی‌تواند از فلسطین و حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین‌شان دست بکشد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری روسیه الیوم، اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس طی سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید نمود: هیچ کس حق ندارد از حتی یک وجب خاک فلسطین بگذرد.

وی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی با انتقاد از اظهارات عباس درباره چشم پوشی از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و به رسمیت شناخته شدن اسرائیل گفت: اظهارات محمود عباس بسیار خطرناک بوده و حق آوارگان فلسطینی را برای بازگشت به سرزمین مادریشان نقض می‌کند.

هنیه ادامه داد: عباس حق ندارد از هیچ شهر فلسطینی بگذرد و حقوق شش میلیون فلسطینی را برای بازگشت به سرزمینشان نادیده بگیرد.

وی تاکید نمود: عباس حق ندارد مقاومت در کرانه باختری را متوقف و یا لغو کند.

پیشتر محمود عباس در اظهاراتی اعلام نموده بود که فلسطین فقط شامل کرانه باختری و نوار غزه است و سایر اراضی تا ابد از آن اسرائیل است.

در همین جهت، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با انتقاد از اظهارات محمود عباس، در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات وی را باطل خواند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اظهارات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام نمود: اظهارات عباس کاملا شخصی بوده و بیانگر عقاید ملت فلسطین نمی باش.

الرشق تاکید نمود: هیچ کس حق ندارد از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و خانه‌هایشان چشم‌ پوشی کند، زمین‌های فلسطینی جای امتیازدهی یا چانه زنی نمی باش و ملت فلسطین از ذره‌ای از خاک فلسطین گذشت نخواهد نمود.

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس نیز تاکید نمود: اظهارات عباس نظرات شخصی وی است.

طاهر النونو، سخنگوی دولت حماس در غزه نیز تاکید نمود: عباس در هر مناسبتی با سخنان خود بر مشروعیت اسرائیل تاکید میکند.

این در حالی است که احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح نیز اعلام نمود: عباس یکی از اولین کسانی است که به حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به فلسطین پایبند بوده و هست.

وی افزود: هدف عباس از ایراد چنین اظهاراتی رساندن این پیام به اسرائیل است که ملت فلسطین آماده برقراری صلح بوده و نمی‌خواهد اسرائیلی‌ها اسیر داستان‌های لیبرمن و نتانیاهو باشد.

وی تاکید نمود: عباس از اسرائیلی‌ها می‌خواهد که صلح را هدف اول خود قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.