واکنش نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس به زیارت نامتعارف بقاع متبرکه

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه بیان کرد: پیگرد قضایی این موضوع منعی ندارد؛ هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با ایسنا در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: در کشور ستادی برای مبارزه با این ویروس کرونا تشکیل شده است، دستگاه‌ها موظف هستند برای جلوگیری از هرگونه تشتت آراء و تشتت افکار در این باره صرفا از دستورالعمل‌های این ستاد تمکین کنند.

وی افزود: هر گونه اقدام و حرکتی که در فضای مجازی بخواهد مصوبات این ستاد را زیر سوال ببرد حکم عمل به عکس این مصوبات را دارد، همه مردم در کشور باید از این مصوبات تمکین کنند، قطعا نگاه مراجع محترم  تقلید و علما محترم نیز بر این است که از قانون تبعیت شود و شخصی هم مواضع غیرقانونی را قبول نمی کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هرگونه اقدامی که به سوء استفاده و عدم توجه به دستورات این ستاد منجر شود منع قانونی دارد و می‌تواند قابل پیگرد قضایی قرار گیرد، در چنین شرایطی که کشور با بحران رو به رو است همه باید برای برون رفت از بحران به ستادها و مراجع قانونی کمک کنند؛ هرگونه تخطی از قوانین پیگرد قانونی خاص خود را داشته و دستگاه قضایی نیز وظیفه پیگیرد دارد.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که انتشار تصاویر زیارت نامتعارف ضریح حرم‌های متبرکه می تواند به دلیل تشویش اذهان عمومی، اشاعه خرافات و ترویج طرق انتقال ویروس مورد پیگرد دستگاه قضا باشد یا خیر؟ اظهار کرد: منعی ندارد هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که  برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را اینگونه با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.