واکنش وزیر آموزش و پرورش به موضوع استعفا

۲۰م آذر ،

وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط بعضی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم.

ممتازنیوز: وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط بعضی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه همایش توانمند‌سازی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه «پس از اتفاق آتش‌سوزی کلاس درس «روستای «شین‌آباد» پیرانشهر، بعضی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به کلمه استعفا اشاره کردند؛ نظر وزیر آموزش و پرورش دربارهٔ استعفا چیست؟

 این کلمه چه زمانی کاربرد دارد؟ و چه زمانی باید استفاده کرد؟»، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای در نزد مردم برخوردار است و مردم یک نگاه عاطفی و بلندی نسبت به آموزش و پرورش دارند؛ اتفاقات گوناگون در جاهای دیگر می‌افتد اما در آموزش و پرورش از حساسیت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: قطعاً نمایندگان مجلس و هم مسئولان دیگر، با دلسوزی به بحث آموزش و پرورش نگاه می‌کنند؛ همه این بیانات را زیبا می‌دانیم و هیچ‌کدام را توهین به خودمان نمی‌دانیم یا اینکه به خودمان بگیریم.

حاجی‌بابایی افزود: هر کسی که در جامعه مسئول شود، نگاه‌های گوناگون دربارهٔ او بیان می‌شود؛ مسئولیت همین است و پاسخگویی در آن دنیا هم سخت‌تر است.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر بخواهید استعفا دهید چه زمانی استعفا خواهید داد؟»، گفت: هر وقت که بررسی کنم و ببینم نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم و اگر جمع‌بندی این باشد که یک روز هم مسئول نباشم، حاضرم؛ برای مسئولیت شوق ندارم اما برای خدمتگزاری شوق دارم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «اگر جای خانواده‌ها بودید آیا می‌خواستید که وزیر استعفا دهد؟»، تنها به کلمه «خیلی ممنون» اکتفا کرد.

خبرگزاری فارس


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.