واکنش چهره‌ها به خداحافظی بکام

۲۶اردیبهشت،

خداحافظی بکام از مستطیل سبز بازتاب بسیاری در انگلیس داشت. همه از بکام به عنوان الگوی مناسب برای فوتبال انگلیس سخن می‌گویند.

دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس پنجشنبه شب از خداحافظی خود از جهان فوتبال پس از پایان فصل جاری خبر داد.

خداحافظی بکام از مستطیل سبز واکنش های بسیاری در انگلیس داشت.

روی هاجسون به ستایش از بکام پرداخت و او را الگویی برای جوانان دانست:” بکام بازیکن بسیار خوبی برای تیم ملی فوتبال انگلیس و تیم‌های باشگاهی که در آن بازی کرد، بود. امیدوارم که در آینده موفق باشد. دوست دارم که او همچنان در فوتبال بماند، چرا که شخصیت و شهرت او سود بسیاری برای انگلیس به ارمغان می‌آورد. با خداحافظی تری، فردیناند و بکام نسلی طلایی از فوتبال انگلیس به پایان رسید. آنها الگوی مناسبی برای جوانان انگلیسی بودند.”

استیو مک‌لارن، مربی سابق تیم ملی فوتبال انگلیس بکام را بازیکنی کاملا حرفه‌ای دانست. او به ستایش از هافبک سابق منچستر یونایتد پرداخت و گفت: بکام بازیکنی حرفه‌ای و بسیار بزرگ است. او همواره با تمرین و پشتکار بسیار در حال یادگیری بود. همین مساله سبب شد تا در زمره بزرگان مستطیل سبز قرار گیرد. او چیزهای بسیاری به بازیکنان جوان یاد داد. بکام در چند سال اخیر سفیر فوتبال بوده است و خدماتی ارزنده به فوتبال انگلیس و جهان ارزانی داشته است.

گری نویل همبازی سابق بکام در منچستر یونایتد او را یکی از بهترین هافبک های جهان دانست. او گفت: بکام، اسکولز، روی کین و گیگز بهترین هافبک هایی می باشند که در کنار آنها بازی کرده‌ام. او بازیکنی شاخص و کاملا حرفه‌ای بود و بسیار خوب تمرین می‌کرد. پاس‌های بکام مثال زدنی بود. او الگوی مناسب برای فوتبال انگلیس است. جوانان علاقه بسیاری به او دارند و همه از مدل‌های موی سرش تقلید می‌کنند.

دیوید پرنستین، رییس فدراسیون فوتبال انگلیس هم این گونه به خداحافظی بکام واکنش نشان داد: ” وقتی به بازی و کار بکام برای انگلیس نگاه می‌کنیم هیچ کسی نمی‌تواند او را به کم کاری برای کشورش متهم کند. او برای کشورش از هیچ کوششی فرو گذار نبود. خداحافظی او شکستی سنگین برای ما بود.”

اسون گوران اریکسون که سابقه کار با دیوید بکام را در تیم ملی فوتبال انگلیس دارد، گفت: ” او در همه چیز حرفه‌ای بود. هیچ گاه در دعوت او به اردوی تیم ملی دچار شک و تردید نشدم.”

خداحافظی بکام فقط در بین فوتبالی‌ها بازتاب نداشت، بلکه سیاستمداران انگلیسی هم به ستایش از او پرداختند.

دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس هم به ستایش از ستاره سابق تیم ملی فوتبال کشورش پرداخت و او را بازیکنی بزرگ دانست.

سخنگوی اول وزیر انگلیس گفت: پیام کامرون این است؛ “تبریک برای این مسیر درخشان. بکام بازیکن بزرگی است او سهم بسزایی در میزبانی لندن در المپیک ۲۰۱۲ داشت.” 

ایسنا


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.