واکنش ۴نماینده مجلس به برکناری وزیر بهداشت/ از رد پای جریان انحرافی تا درخواست پاسخگویی احمدی نژاد

۸ م دیماه ،
ممتاز نیوز: برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور با واکنش نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مواجه شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ اولین واکنش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برکناری اولین وزیر زن کابینه در جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. به طوریکه رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از نحوه برکناری وزیر بهداشت از سوی محمود احمدی نژاد به خبرآنلاین می گوید: این اقدام نشان می دهد دولت حتی در زمینه بهداشت و درمان مردم هم سیاسی و ناکارآمد برخورد می کند، چرا که برکناری خانم دکتر دستجردی تنها پاک کردن صورت مسئله است و به هیج وجه نمی تواند مشکلات دارویی در این زمینه را حل کند.

او می افزاید: دولت ظاهرا وزیری می خواهد که وقتی ارز دارویی به آن وزارت خانه تعلق نگرفت بگویید ارز دارویی تعلق گرفته است و حقایق موجود برای درمان مردم را نادیده بگیرد.
خضری با تاکید بر اینکه جلسه شورای عالی پزشکی روز شنبه برای پیگیری این موضوع تشکیل می گردد، می گوید: این اقدام دولت کاملا با اغراض سیاسی همراه بوده است ومی تواند خدمات این وزارتخانه مهم را در این مقطع حساس با مشکلات متعددی مواجه کند، به همین سبب ما در روز شنبه در شورای عالی پزشکی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا خللی در امر درمان مردم ایجاد نشود.


ردپای جریان انحرافی در برکناری وزیر بهداشت

همچنین جواد جهانگیرزاده در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، از سوی رئیس جمهور، گفت: با توجه به رفتارها و گفتارهای رئیس جمهوری چنین اتفاقی قابل انتظار بود و واقعیت این است که دولت دهم توانمندترین وزیر خود را از دست داد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: به راحتی می‌توان ردپای جریان انحرافی را در صدور این برکناری ملاحظه کرد چرا که وزیر بهداشت همواره مخالف این جریان و نفوذ آن در داخل دولت بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از دلایل عزل مرضیه وحید دستجردی در واقع تاکید وی بر لزوم توانمند سازی بخش بهداشت و درمان و عدم سرسپردگی به بعضی اشخاص خاص در داخل دولت بود.
وی یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور با رفتار و اظهارات خود فضای کشور را دچار التهاب و ناآرامی ساخته و این تصمیم نیز می تواند سببات ایجاد شک و التهاب در بخش بهداشت و درمان را فراهم آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که تا زمانی که این دولت برقرار است وزیر بهداشت نیز در کابینه خواهد ماند ولی تنها پس از گذشت چند روز این تصمیم در مورد وزیر مذکور اتخاذ شد و این امر نشانگر آن است که نمی توان روی صحبت‌ها و اظهارات دولت دهم حساب کرد.
 

رئیس جمهور باید دربارهٔ این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد

از طرف دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه زمان و موقعیت برکناری وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مناسب نبود، تاکید کرد: رئیس جمهور باید دربارهٔ این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد.
به گزارش خانه ملت احمد آریایی نژاد دربارهٔ عزل ناگهانی مرضیه وحید دستجردی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: با توجه به ماه های باقیمانده تا پایان دولت دهم، زمان و موقعیت عزل وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی مناسب نبود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر چه جابجایی و برکناری وزرا از اختیارات رئیس جمهور است اما عقل مصلحت اندیش می گوید زمان برای انجام این کار مناسب نبوده است و رئیس قوه مجریه باید در باره این عزل ناگهانی، در چارچوب قانون به مردم توضیح دهد.
آریایی نژاد، با بیان اینکه شرایط ایجاب می کند که آرامش و ثبات در کشور برقرار باشد، تاکید کرد: اگر مسئولان با اقدامات خود آرامش کشور را برهم زنند، باید جوابگوی مردم باشند و بر این اساس رئیس جمهورکه با رای مردم انتخاب می گردد باید در مقابل ملت پاسخگو باشد.
وی یادآور شد: البته چندی قبل بحث هایی بر سر عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر دفاع کرده و تلاش کردند که این کار انجام نشود اما به نظر می رسد اواخر عمر هر دولتی، کسانی که یار غار دولت نیستند، زمینه برای عزل آنها فراهم می گردد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: مسائلی پشت پرده وجود دارد اما اینکه در هیات دولت چه می گذرد، ما از آن بی خبر هستیم، اما آنچه سبب روشنگری می گردد و جلوی سوءاستفاده دشمنان را می گیرد این است که رئیس جمهور باید توضیحات لازم را برای اقناع افکار عمومی ارائه دهد.

 
رئیس جمهور تحت تاثیر نزدیکان خود وزیر بهداشت را برکنار کرد

سید‌شریف حسینی در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، به خانه ملت گفت: تغییر در کابینه یکی از اختیارات رئیس جمهور است ولی شرایط زمانی و مکانی و همچنین نحوه عزل وی این طور القا می کند که وزیر بهداشت عملکرد مناسبی نداشته در صورتی که همگان واقف می باشند که وی یکی از توانمندترین وزاری دولت دهم بود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل عمده عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بود که کمبود ارز در حوزه دارو را اعلام می‌کرد و از اختصاص ارز به اقلام غیر‌ضروری انتقاد می ‌کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای همگان آشکار است که رئیس جمهور این تصمیم را تحت فشار بعضی از نزدیکان خود اتخاد کرده چرا که وی به توانمندی‌های وزیر بهداشت واقف بود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.