واگذاری بخش های بیمارستانی تا ۸۵ درصد موفق بود/کمبود ۳ هزار پرستار در حوزه تحت پوشش دانشگاه

فروردین ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: واگذاری بخش های بیمارستانی که به صورت پایلوت در بیمارستان امام حسین(ع) اجرا شده تا ۸۵ درصد موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ۲۴ شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص واگذاری بخش های بیمارستانی گفت: این موضوع طرحی بود که وزیر بهداشت وقت آن را طراحی کردند و به صورت پایلوت در بیمارستان امام حسین این دانشگاه اجرا شد که طبق بررسی ها تا ۸۵ درصد موفقیت داشته و ۳۰ درصد فعالیت بیمارستان ها را بالا برده است.
 
اما باید توجه داشت که اجرای این طرح به عوامل دیگری مثل اجرای قانون تمام وقتی با فراهم کردن امکانات آن بستگی دارد که برای موفقیت ۱۰۰ درصدی باید این عوامل به طور کامل اجرا شود.
 
وی در خصوص تربیت پرستار نیز افزود: در تربیت پرستار باید یک تحول نزدیک ایجاد شود به طوری که ما سالانه باید ۱۵ هزار پرستار تربیت کنیم ولی تعداد تربیت پرستار ما در کشور سالانه ۵ تا ۶ هزار پرستار است بنابراین ظرفیت تربیت پرستار بالا برود.
 
وی ادامه داد: ما مشکل عدیده ای از لحاظ کمبود پرستار در شهرهای کوچک نداریم ولی این موضوع در تهران و بعضی شهرهای بزرگ به صورت حاد است بنابراین برای رفع کمبود نیروی پرستاری پذیرش دانشجوی پرستاری را در شعبه بین الملل ورامین ایجاد کردیم.
 
همچنین در بیمارستان مسیح دانشوری کلینیک ایجاد مدرسه پرستاری را زدیم تا بتوانیم از این طریق نیز کمکی به رفع کمبود پرستار کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: میزان کمبود پرستار در بیمارستان های تحت پوشش ما حدود ۳ هزار پرستار است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.