واگذاری پروانه کارگزاری بیمه ازبهمن

۵ م دیماه ،

بینا- بیمه مرکزی پس از برگزاری آزمون برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس آیین‌نامه و مقررات مربوط در بهمن ماه، پروانه کارگزاری رسمی بیمه صادر می‌کند.
بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶۸ قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه‌گری و برای استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد برای تعمیم و گسترش فرهنگ بیمه و پیشبرد عرضه خدمت و فعالیت‌های بیمه‌ای، پس از آزمون از متقاضیان واجد شرایط بر اساس آیین‌نامه و مقررات مربوط، پروانه کارگزاری رسمی بیمه صادر می‌کند.
بر این اساس متقاضیان اخذ پروانه کارگزاری که دارای سن حداقل ۲۵ سال، حداقل مدرک لیسانس در رشته بیمه یا گرایش بیمه‌ای با شش ماه سابقه کار مفید بیمه‌ای و یا حداقل لیسانس در سایر رشته ها و یک سال سابقه کار مفید بیمه‌ای می‌توانند مدارک لازم را حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۰۵/۱۱/ با پست سفارشی به نشانی بیمه مرکزی ارسال کنند.
این گزارش می‌افزاید،‌ متقاضیان نباید به هیچ شغل دیگری اشتغال نداشته باشند و اخذ پروانه منوط به موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه حضوری و گذراندن دوره آموزشی و توجیهی بیمه مرکزی و اخذ گواهینامه قبولی است.
همچنین آزمون کتبی این دوره روز ۱۹ بهمن سال جاری ساعت ۹ صبح در محل پژوهشکده بیمه برگزار شده و کتاب‌های مجموعه قوانین و مقررات بیمه، اصول وکلیات بیمه‌های بازرگانی، آیین‌نامه شماره ۶ و ضمایم آن و مجموعه قوانین و مقررات بیمه‌های بازرگانی از جمله منابع این آزمون است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.