وجود دو هزار موسسه ظرفیت بالایی برای فعالیت های قرآنی فراهم کرده است

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حمید محمدی عصر جمعه در مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی آستان قدس رضوی و اختتامیه نمایشگاه خانه وحی در مشهد افزود : توسعه فعالیت قرآنی باعث شد تا مقام معظم هبری ظرفیت های قرآنی کشور را بالا توصیف فرموده و تقاضا تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنن کریم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اقبال عمومی به فعالیت های قرآنی در کشور رو به فزونی است و بازدید دو میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید کننده از نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران بیانگر این اقبال می باشد.

وی گفت: قرآن کریم باید در دو حس سمعی و بصری مورد توجه قرار گیرد که در بخش سمعی ، قرائت قرآن با دلنشین ترین صوت و کتابت آن با زیباترین خط مد نظر است .

وی اظهار داشت: در بخش بصری نیز باید رابطه هنر با قرآن را قوی کنیم و به تولیدات فیلم های قرآنی بپردازیم.

وی گفت: ما تاکنون۱۰ فیلم با ریشه های قرآنی مانند مریم مقدس ، ملک سلیمان ، مردان آنجلس و یوسف را تولید کرده ایم که همین تعداد فیلم، دنیا را تکان داده است .

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: فرهنگ سازی قرآن باید هرچه بیشتر مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد نه تنها شبکه قرآنی سیما بلکه باید همه شبکه های تلویزیونی در بخش فرهنگ سازی قرآنی تلاش کنند.

وی به نمایشگاه های قرآنی اشاره کرد و افزود : باید در تمام شهرستانها ، نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شود که البته نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد امسال خوب بود و در سال آینده با شکوهتر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت : اکنون هم دست اندرکاران متوجه شده اند که راهکار صیانت از نسل جوان ، پناه آوردن آنها به قرآن کریم به عنوان یک تکیه گاه مطمئن است .

در این مراسم همچنین مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی گفت : از چهار سال گذشته که مراسم ترتیل خوانی قرآن در شبکه های یک و سه پخش شد ، موج قرآنی در کشور ایجاد شد.

وی افزود: امسال ۳۳هزار دقیقه به صورت جمع خوانی قرآن کریم

و به عبارتی ۵۵۰ ساعت ترتیل قرآن پخش شد که بطور متوسط شبکه های سیما روزانه ۱۸ ساعت ترتیل قرآن پخش کردند.

وی گفت : ترتیل خوانی قرآن در تمامی شبکه های استانی کشور نیز امسال مورد درخواست و توجه ویژه بود و در برخی شبکه ها ترتیل خوانی برای سنین مختلف نیز پخش شد.

وی افزود : پخش ترتیل قرآن از اماکن مقدس بویژه حرم مطهر رضوی ، حس بسیار خوبی در مخاطبان در داخل و خارج از کشور ایجاد می کند و تماسهای ایرانیان خارج از کشور و رضایت آنها نشانگر تاثیر گذاری پخش این گونه برنامه هاست .

در این مراسم که در سالن مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد همچنین از حافظان و قاریان و دست اندرکاران ترتیل خوانی قرآن در حرم منور رضوی و هنرمندان نمایشگاه خانه وحی با اهدا لوح و جوایزی قدردانی شد.

۶۵۹ / ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۲۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.