وجوه سهامداران بانک آریا پس داده می گردد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: وجوه پذیره‌نویسان بانک آریا (سهامی عام در شرف تأسیس) که لغو مجوز شده است ، به زودی آنان مسترد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار یافتن و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های انجام شده از دادستان کل کشور درخصوص استرداد وجوه مربوط به پذیره‌نویسان بانک آریا (سهامی عام در شرف تأسیس)، اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی که ‌باید مبالغ مربوط به پذیره‌نویسی اولیه بانک مذکور به آنان مسترد شود از دادستان کل کشور به این سازمان اعلام شده است.
ابوترابی افزود: بر این اساس هماهنگی­ های لازم با مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت صورت گرفته
است و به زودی وجوه مربوط به پذیره‌نویسان اولیه بانک آریا (سهامی عام در شرف تأسیس) که مورد تأیید دادستان کل کشور است به آنان مسترد خواهد شد.
رئیس اداره نظارت بر ثبت و انتشار یافتن اوراق بهادار سرمایه‌ای همچنین گفت : بدیهی است نحوه و زمان پرداخت وجوه مربوط به پذیره‌نویسان بانک یادشده به زودی به اطلاع همه پذیره­ نویسان خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، در۲۱ اسفند ۸۹ خبر پذیره نویسی بانک آریا در بانک ملت انتشار یافت در حالی که، پذیره نویسی با انتشار یافتن ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق همراه بود و بقیه سرمایه که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بود باید در گروه آریا تامین می شد.
با انتشار یافتن خبرپذیره نویسی، خبر داغ فساد مالی ۳ هزار میلیاردی و ارتباط آن با بانک آریا سبب شد تا ادامه فعالیت این بانک متوقف شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.