وجوه پرداختی خیرین به کمیته امداد و هلال‌احمر از مالیات معاف شد

۲۴ آبان ،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، طرح یک سریعتی را به تصویب رساندند که بر اساس آن، وجوه پرداختی خیرین به کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر از پرداخت مالیات معاف شد و خود این دستگاه‌ها موظف به پرداخت مالیات شدند.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس این مصوبه، اجرای این قانون از ابتدای سال ۹۲ تا پایان مدت اعتبار برنامه پنجم است که دولت منابع آن را در بودجه سالیانه کشور پیش‌بینی می‌کند.

همچنین بر اساس تبصره‌ای از این مصوبه، منحصرا بخش‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر مشمول این حکم خواهند بود.

پیش از این و در قانون مالیات‌های مستقیم، وجوه پرداختی یا تخصیصی و یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس، دانشگاه‌ها،‌ مراکز آموزش عالی و مراکز بهداشتی و درمانی یا اردوگاه‌های تربیتی و آسایشگاه‌ها و مراکز بهزیستی و کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری (دولتی) از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب می‌کند قابل کسر بود که بر اساس مصوبه امروز نمایندگان مجلس، کمیته امداد خمینی و جمعیت هلال احمر نیز به شمول این معاف مالیاتی اضافه شدند و در واقع خود این دستگاه‌های حمایتی موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.